نیوز سیتی!
07 آذر 1402 - 11:58

مهار حریق جنگل های دوهزار و مصدوم شدن ۲ امدادگر

حریق جنگل‌های دوهزار تنکابن بلاخره بعد از گذشت دو روز به لطف باران مهار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، دو روز گذشته حریق در منطقه جنگلی بالای تنکابن خبرساز شد.

گسترش حریق و در کنار آن صعب‌العبور بودن منطقه و شدت وزش باد گرم نگرانی‌هایی به دنبال داشت؛ به‌طوری‌که  باوجود حضور تعداد زیاد نیروهای امدادی و همچنین اعزام دو بالگرد هم صخره‌ای بودن منطقه کار مهار حریق را سخت‌تر کرد‌.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره آتش‌سوزی تنکابن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: آتش‌سوزی منطقه تنکابن مازندران بامداد امروز به طور کامل مهار شد.

وی افزود: با تلاش تمامی نیروهای منابع طبیعی، بسیج و مردمی، نیرو‌های امدادی هلال احمر، محیط زیست و سایر بامداد امروز  آتش خاموش شد و لکه‌هایی هم که باقی‌مانده بود با بارش باران از بین رفت.

غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران نیز از مشارکت ۱۱ تیم مجهز امدادی این جمعیت درعملیات اطفای آتش سوزی جنگل‌های بالاس شهرستان تنکابن خبر داد.

وی افزود: در پی وقوع آتش‌سوزی در مناطق جنگلی تنکابن و نوشهر تیم‌های تخصصی جمعیت هلال احمر استان به حالت آماده‌باش درآمدند و با تمام توان و تجهیزات در عملیات اطفای حریق مشارکت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران بیان کرد:  به واسطه توپوگرافی منطقه و صعب‌العبور بودن منطقه و قرارگیری در کانال بادی و شدت باد حاکم در منطقه با کندی روبرو شده است.

فخاری به انتقال دو نفر مصدوم به مرکز درمانی و ارائه خدمات درمان سرپایی چهار نفر دیگر از جمله خدمات تیم‌های حاضر هلال‌احمر استان در این عملیات بوده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1587207

مهمترین اخبار ایران و جهان: