نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 09:30

ترددهای نوروزی در استان بوشهر ۱۳ درصد افزایش یافت

بوشهر- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: محور چغادک به بوشهر پرترددترین محور نوروزی در استان بوشهر طی ایام نوروز بود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محور ورودی بوشهر با تردد بالغ بر ۸۴۶ هزار خودرو، بیشترین میزان تردد در سال‌های اخیر و طرح نوروزی ۱۴۰۲ را به خود اختصاص داد و گناوه- سیاه مکان دیلم کمترین تردد را داشت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر افزود: تعداد ترددهای نوروزی در استان بوشهر بیش از ۱۱ میلیون و ۹۲۵ هزار تردد گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۳ درصدی داشته است.

اوج تردد در ساعت‌های ۱۸ تا ۱۹

وی خاطر نشان کرد: اوج تردد در محورهای مواصلاتی استان از ساعت ۱۸ الی ۱۹ است که به ترتیب خودروهای سواری و وانت با ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تردد، خودروهای سنگین با یک میلیون و ۷۶ هزار و اتوبوس با ۹۷ هزار تردد در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند.

اخترشناس یادآور شد: بیش از یک میلیون و ۲ هزار خودرو از ابتدای طرح نوروزی وارد استان شده‌اند و بالغ بر یک میلیون و ۲۸ هزار خودرو نیز به مقاصد مختلف استان را ترک کرده‌اند؛ به طوری که در مجموع تردد وسایل نقلیه از مبادی ورودی و خروجی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۸ درصدی داشته است.

افزایش تردد ساعتی در استان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ضمن اشاره به افزایش تردد ساعتی در استان گفت: به صورت میانگین ۳۹۹ خودرو در ساعت از محورهای مواصلاتی استان تردد می‌کنند که بزرگترین عوامل خطرزا، عدم رعایت فاصله طولی و سبقت غیر مجاز است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته مرکز مدیریت اطلاعات راه‌های استان طی ایام نوروز، خاطرنشان کرد: طی نوروز امسال حدود هزار تماس هم استانی‌ها و مسافران با این مرکز درباره اطلاعات جاده‌ای و راهنمایی مسیرها پاسخ داده شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1128551

مهمترین اخبار ایران و جهان: