نیوز سیتی!
13 فروردین 1402 - 11:17

جابجایی ۱۲۲ هزار مسافر نوروزی با ناوگان عمومی گلستان

گرگان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل گلستان گفت: در طرح نوروزی، ۱۵ هزار و ۳۹۲ سفر با خودروهای سواری، اتوبوس و مینی بوس در گلستان انجام شده و ۱۲۲ هزار و ۱۹۰ مسافر با آن جابجا شده اند.

عادل مصدقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: از ابتدای طرح نوروزی تا ۱۲ فروردین، ۱۱ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۱۸ تردد خودرو در جاده های گلستان ثبت شده و طی این مدت ۷۵۸ هزار و ۳۹۴ خودرو به استان وارد شده که رشد هفت درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه متوسط تردد ساعتی در استان ۵۳۵ خودرو است، ادامه داد: این عدد در سال گذشته ۵۲۲ دستگاه بوده است.

طبق گفته وی پرترددترین مسیر، محور علی آبادکتول به گرگان با ۷۲۷ هزار و ۲۴۵ تردد بوده است.

مصدقی با بیان اینکه پنج درصد خودروهای عبوری وسایل نقلیه سنگین بوده‌اند، گفت: ساعت اوج ترافیک بین ۱۷ الی ۱۸ بوده و میانگین سرعت هم ۷۹ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: ۱۲ فروردین، ۳۳ هزار و ۸۹۵ خودرو به استان وارد شده که ۱۹ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد و همچنین ۳۷ هزار و ۹۳۹ خودرو از استان خارج شده است.

وی افزود: از چهار محور خروجی و ورودی استان، بیشترین آمار ورود خودرو در یازدهم فروردین به گلوگاه- کردکوی با ۱۸ هزار و ۴۶۰ دستگاه اختصاص دارد.

مصدقی بیان کرد: از ابتدا طرح نوروزی تا دوازدهم فروردین، ۱۵ هزار و ۳۹۲ سفر با خودروهای سواری، اتوبوس و مینی بوس در استان انجام شده و ۱۲۲ هزار و ۱۹۰ مسافر با آن جابجا شده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1122407

مهمترین اخبار ایران و جهان: