نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 19:32

انجام ۶۰۰۰ پایش در طرح کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی کرمانشاه

کرمانشاه- معاون سلامت دامپزشکی کرمانشاه از انجام ۶ هزار پایش در طرح کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی کرمانشاه در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.

شاهرخ یارویسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۳ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح از ابتدای شروع طرح تا تاریخ ۱۳ فروردین ماه تعداد ۱۱ هزار ۹۲۲ رأس دام سبک و تعداد ۲ هزار ۹۵۳ رأس دام سنگین در کشتارگاه‌های استان تحت نظارت ناظرین شرعی و بهداشتی مستقر در کشتارگاه ذبح و از این تعداد ۴۵ رأس دام به دلیل عدم انطباق با شرایط بهداشتی سازمان دامپزشکی توسط بازرسین مستقر در کشتارگاه‌ها ضبط و به طریق کاملاً بهداشتی امحا شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور با برنامه ریزی انجام گرفته در ایام ذکر شده فعال و از ۱۳ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه سال جاری تعداد یک میلیون و ۹۱۲ هزار و ۶۲۵ قطعه طیور تحت نظارت بهداشتی و شرعی بازرسین دامپزشکی استان ذبح که تعداد ۳۶ هزار و ۱۳ قطعه طیور به دلیل بیماری و عدم انطباق با شرایط بهداشتی سازمان دامپزشکی از چرخه مصرف خارج و امحا شد.

وی با اشاره به مراکز تولید توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، گفت: تعداد ۶ هزار و ۳۱۷ بازدید توسط ناظرین بهداشتی دامپزشکی در قالب اکیپ‌های بازرسی در ۲ شفیت کاری صبح و عصر از ساعت هشت صبح تا هشت شب با همکاری بازرسین جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت، میراث فرهنگی و… از تمامی مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی صورت گرفته است که در مجموع به تعداد ۱۳۶ مورد غیر بهداشتی تذکرات لازم داده شد و مقدار ۲ هزار و ۳۳۴ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی ضبط و تعداد پنج واحد غیر بهداشتی نیز با دستور مقام قضائی پلمب شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1125707

مهمترین اخبار ایران و جهان: