نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 15:02

سیدمحمد حسینی: دولت سیزدهم اهل تسامح نیست با کم‌کاری برخورد می‌کند/ عزم جدی دولت بر حل مشکل آب و مسکن

معاون امور مجلس رئیس جمهور با تاکید بر عزم جدی دولت سیزدهم بر حل مشکل مسکن و آب گفت: دولت اهل تسامح نیست و هر جا ضعفی باشد برخورد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان سیدمحمد حسینی ظهر امروز در جمع معلمان، استاد مطهری را معلم تراز انقلاب دانست و اظهار کرد: شهید مطهری در طهارت روح و قدرت بیان کم‌نظیر بود به نحوی که افراد مخالف تفکر ایشان نیز بر قدرت تبیین این شهید بزرگوار اعتراف می‌کردند.

وی با بیان اینکه شهیدمطهری پس از سنجش نیاز جامعه آموزه‌های اسلامی را در دانشگاه به جوانان آموزش داد افزود: این استاد بزرگ هرگز به دنبال عنوان نبود بلکه هدف او کسب رضایت خداوند و اجرای آموزه‌های دین ناب محمد(ص) بود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه استاد شهیدمطهری در بیان حقایق شفاف و روشن عمل می‌کرد و اهل تساهل و تسامح نبود گفت: مبارزه با نفاق خیلی سخت‌تر از کفر است و شهیدمطهری در این راستا اهتمام ویژه‌ای داشت به همین دلیل دشمنان این شخصیت فکری بزرگ را ترور کردند.

وی با بیان اینکه همه نیازمند آشنایی با افکار و اندیشه این شهید عزیز هستیم تاکید کرد: معلمان، دانش‌آموزان را با آثار استادمطهری آشنا کنند تا پایه‌های آموزه‌های دینی تقویت شود چراکه صرفا عواطف و احساسات دینی و اینکه والدین مسلمان و پیرو مکتب اهل بیت(ع) باشند کافی نیست.

حسینی با تاکید بر اینکه مطالعه آثار شهیدمطهری با توجه به سونامی شبهاتی که به واسطه فضای مجازی افکار نسل نوجوان و جوان را تحت تاثیر قرار داده، یک ضرورت است تاکید کرد: هر چه سطح بینش و آگاهی جامعه ارتقا یابد، فتنه‌های دشمنان خنثی و جامعه کمتر آسیب می‌بیند.

وی ادامه داد: در حوادث فصل پاییز سال گذشته دیدیم برخی از افراد به خاطر درک سطحی تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفتند؛ اما برخی دیگر با وجود اینکه معترض بودند به واسطه درک درست و بصیرت پشت صحنه را می‌دیدند و فریب نخورند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور از شجاعت و ایثارگری ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید ایران اسلامی یاد کرد و با بیان اینکه این شهدا تحث تاثیر تربیت والدین و معلمان بودند گفت: متاسفانه امروز برخی از معلمان در برقراری ارتباط با دانش‌آموزان طبق بیان خودشان با مشکل مواجه هستند بنابراین همه باید با هم‌اندیشی و استفاده از تجربیات دانش‌آموزان را در مسیر درست الهی هدایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه نظام رتبه‌بندی‌ باید در یک دهه قبل عملیاتی می‌شد اما به جایی نرسیده بود که دولت سیزدهم با وجود همه تنگناها، بار مالی سنگین این طرح را تحمل و آن را اجرا کرد افزود: اعتبار اولیه برای این طرح ۱۵ میلیارد پیش‌بینی شده بود که بعدا به ۳۸ میلیارد تومان افزایش یافت.

حسینی گفت: رتبه‌بندی ۹۳۳ هزار معلم در مدت سه ماه کار سختی است این در حالی است که زمان برای اجرای این طرح سه سال پیش‌بینی شده بود، البته با همه سختی کار دولت برای این طرح اهتمام ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه افتخار وزیر دولت قبل این بود که یک واحد مسکن هم افتتاح نکرده است، گفت: دولت سیزدهم باید هشت سال کم‌کاری دولت قبل را جبران کند، همین کم‌کاری منجر به افزایش تورم و اجاره مسکن و... شد؛ اما با وجود این مشکلات دولت کار ساخت مسکن را آغاز کرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به مشکل آب به واسطه خشکسالی و تلاش دولت برای حل آن در قالب پروژه‌های آبرسانی به خوزستان، همدان، شهرکرد، ارومیه و... بیان کرد: سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ برای اشتغال نسل‌های جوان در دست اجراست، اگر سرمایه‌گذاری نکنیم در آینده به مشکل برخواهیم خورد همانگونه که اکنون در این زمینه مشکل داریم.

وی تصریح کرد: همه دلسوزانه در دولت در راستای خدمت به مردم در حال کار هستند البته هر کجا که ضعفی باشد دولت اهل تسامح نیست و برخورد می‌کند، ممکن است کاستی‌هایی باشد باید نقاط قوت را در کنار نقاط ضعف ببینیم.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان نیز با بیان به اینکه دولت گذشته بودجه آموزش و پرورش را از ۱۵ درصد به ۹ درصد تقلیل داده بود اظهار کرد: دولت سیزدهم و مجلس میزان بودجه را به ۱۳ درصد ارتقا دادند.

محمود نقوی با اشاره به استخدام ۹۰ هزار نفر در آموزش و پرورش کشور گفت: سهم استخدام در استان همدان در دولت سیزدهم از ۱‌.۳ به ۲.۳ درصد افزایش یافت.

امام جمعه تویسرکان نیز تعلیم، تزکیه نفس و حکمت‌آموزی و پرورش عقل را کار انبیا دانست و اظهار کرد: کار معلم انسان‌سازی است جامعه با گذشته به واسطه فتنه‌های نرم دشمنان فرق کرده است بنابراین باید بر کادرسازی جامعه هدف با جدیت ورود شود.

حجت‌الاسلام موسی حسینی‌مجد خواستار مرمت و تامین تجهیزات اردوگاه باقریه این شهرستان شد و تصریح کرد: از معاون رئیس جمهور حل این مشکل را تقاضا داریم.

لازم به ذکر است امروز زمین چمن مدرسه شهید محمد‌بیگی به نمایندگی از چهار زمین چمن مصنوعی مدارس تویسرکان افتتاح شد. اعتبار صرف شده برای این پروژه‌ها بالغ بر ۲ میلیارد تومان اعلام شد.

پایان پیام/۸۹۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1188451

مهمترین اخبار ایران و جهان: