نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 15:41

همکاری علمی و عملی البرز برای توسعه سواحل مکران

دبیر اجرایی شورای توسعه مکران از انعقاد سند همکاری دانشگده‌های کشاورزی البرز برای توسعه ساحل مکران در بُعد علمی و عملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سردار حسین دهقان، دبیر اجرایی شورای توسعه مکران، امروز در حاشیه آیین انعقاد تفاهم نامه دانشکده گان کشاورزی و منابع طبیعی در راستای توسعه مکران، که در سالن شورای مرکزی دانشکده گان دانشگاه پردیس کشاورزی کرج، برگزار شد، با بیان اینکه بررسی‌ها در راستای چگونگی همکاری و توافق استان البرز به منظور توسعه سواحل مکران طی این جلسه در دستور کار قرار گرفت، گفت: در نظر داریم هم در بُعد علمی و هم در بُعد عملی از استان البرز برای توسعه و پیشرفت سواحل مکران کمک بگیریم.

دهقان با اشاره به اینکه استان البرز از گذشته در حوزه صنعتی و همچنین در مسیر فعالیت‌های کشاورزی، ظرفیت‌های متعددی داشته و دارد، اضافه کرد: اگر بتوانیم این دو ظرفیت را به درستی کنار هم قرار داده و از آن استفاده کنیم بدون شک شاهد پیشرفت معجزه‌آسایی خواهیم بود.

این مقام مسؤول با تاکید بر اینکه فعالیت‌های ما باید به صورت هم افزایی در حوزه‌های مختلف اجرایی شود، یادآور شد: با این تفاسیر جنبه علمی و اجتماعی مد نظر قرار خواهد گرفت، تا بتوانیم درست عمل کنیم.

وی از تنظیم سند همکاری دانشکده کشاورزی سواحل مکران خبر داد و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شرایط منطقه در مسیر بهبود وضعیت سواحل مکران پیش خواهیم رفت.

گفتنی است؛ مکران یا مکوران سرزمینی ساحلی در جنوب شرقی ایران و جنوب غربی پاکستان است که در طول دریای عمان گسترده می‌شود. این ساحل علاوه بر زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری بسیار خود، از نظر جغرافیایی و موقعیت استراتژیکی نیز از موقعیت منحصربه‌فردی برخوردار است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1116495

مهمترین اخبار ایران و جهان: