نیوز سیتی!
21 آبان 1402 - 11:13

کنسرسیوم‌های اشتغال در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شوند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم، کنسرسیوم اشتغال را تا همه استان‌های کشور ادامه دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عرفان خسرویان صبح امروز یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه در آیین راه‌اندازی نخستین کنسرسیوم اشتغال و فنی و حرفه‌ای کشور در دانشگاه شهید چمران کرمان اظهار داشت: امروز روز پرافتخاری برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای‌ست و استقبال صنایع بزرگ برای تامین نیروهای مورد نیاز از طریق این کنسرسویم بسیار خوب است.

وی بیان داشت: دانشگاه‌ها از نسل یک تا نسل چهار تکامل داشته‌اند و هرچند در گذشته صرفا به مسائل تحقیقاتی و پژوهش می‌پرداخته‌اند، اما امروز در یک همکاری بسیار نزدیک با اکوسیستم صنعتی و اقتصادی کار می‌کنند.

 رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه مهمترین سرمایه سازمان را سرمایه انسانی می‌دانند، ادامه داد: همه کشورهایی که در یک رقابت چالش‌پذیر پیشرفت و توسعه در یک منطقه جغرافیایی حضور دارند، تلاش می‌کنند، حوزه‌های فناوری و نوآوری را توسعه دهند.

خسرویان ابراز داشت: توسعه منابع انسانی یکی از ارکان توسعه فناوری و نوآوری‌ست و گزارش‌های بین‌المللی نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد جمعیت جوان دنیا از ۲۰ تا ۳۵ سالگی که در سنین کار هست متعلق به آسیا و آفریقاست و قطعا کشورهایی که برنامه توسعه اقتصادی دارند برای نیروی کار برنامه‌ریزی می‌کنند. 

وی ادامه داد: اگر نیروی کار جوان در کشوری باشد و بیکاری هم باشد قطعا سیاست‌ها تداخل دارد و به‌درستی طراحی نشده است، در مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دولت سیزدهم تلاش بر این شد، پیوست شغلی برای تک‌تک رشته‌های درسی تدوین شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: کنسرسیوم‌های اشتغال را برای این سیاست طراحی کردیم تا در ارتباط نزدیک با صاحبان صنایع و مشاغل نیازهای آنها تا ۵ سال آینده را برآورد کرده و به‌تناسب آن امکانات و برنامه‌های دانشگاه را برنامه‌ریزی کنند که چه رشته‌هایی و چه زیرساخت‌هایی را فراهم می‌کنیم و چه هیئت علمی برای کدام رشته‌ها جذب می‌کنیم.

خسرویان ابراز داشت: اگر در کرمان که قطب معدنی و صنعتی‌ست و صنعتی شدن بیش از پیش آن استارت خورده است باید رشته‌هایی که جهش صنعتی را در استان تقویت می‌کند به‌تناسب کارخانه‌های معدنی و صنعتی و سایر صنایع استان این نقشه راه را برای دانشگاه تدوین کنیم.

وی افزود: تیمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بحث کنسرسیوم اشتغال را در ارتباط نزدیک با ذی‌نفعان و صنایع دنبال می‌کنند و بیش از ۹ هزار دانش‌آموخته فنی و حرفه‌ای آینده روشنی در صنعت استان کرمان خواهند داشت.

خسرویان بیان داشت: هدف‌گذاری کرده‌ایم، کنسرسیوم اشتغال را تا همه استان‌های کشور ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: هرچند وضعیت همه استان‌ها مثل هم نیست اما منابع انسانی در استان‌ها  فراهم است، البته زیرساخت‌های صنایع بزرگ و کارخانجات فراهم نیست، این کارخانه‌ها ملی هستند و اگر بدانیم نیاز استان کرمان در استان تامین نمی‌شود، نیروهای کار مورد نیاز را از استان‌های همجوار تامین می‌کنیم.

وی اضافه کرد: صنایع با نگاه راهبردی و استراتژیک از برنامه کنسرسیوم اشتغال دانشگاه شهید چمران کرمان استقبال کردند و از بقیه صنایع دعوت می‌کنم به این کنسرسیوم ملحق شوند تا نیروی راهبری خود را برای آینده صنعت و کسب و کار خود فراهم کنند.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1568977

مهمترین اخبار ایران و جهان: