نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 16:50

دیار علویان میزبان لاله‌های زهرایی + جزئیات مراسم

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا با اشاره به میزبانی مردم دیار علویان از ۱۳ شهید گمنام در ایام فاطمیه گفت: این شهدا در بیشتر شهرها و مراکز آموزشی و دانشگاهی تشییع و در ۱۰ شهر استان تدفین می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عسکر مجیدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه چندسالی است سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به روز شهدای گمنام نامگذاری شده است،اظهار کرد: به این مناسبت هر ساله در ایام فاطمیه میزبان پیکر‌های مطهر شهدای گمنام در استان مازندران هستیم.

وی گفت: امسال نیز مردم دیار علویان میزبان پیکر‌های مطهر ۱۳ شهید گمنام هستند که در روز چهارشنبه ۱۵ آذر وارد استان مازندران می‌شوند و آئین استقبال نظامی از کاروان شهدای گمنام در پادگان شهید قاسمیان شهرستان سوادکوه شمالی (شیرگاه) با حضور مسؤولان استان برگزار خواهد شد.
 
معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با بیان اینکه عصر چهارشنبه مردم شهر‌های زیراب، پل سفید و شیرگاه میزبان شهدای گمنام خواهند بود،افزود: پیکر‌های مطهر شهدای گمنام در قالب دو کاروان دانشگاهی و کاروان عمومی به شهرستان‌های مختلف استان اعزام می‌شوند و برنامه‌های استقبال و وداع با آلاله‌های زهرایی برگزار می‌شود.
 
مجیدی به جزئیات مراسم تشییع شهدا اشاره و  اضافه کرد: مردم شهرستان نکا صبح روز پنجشنبه ۱۶ آذر میزبان دو کاروان شهدای گمنام خواهند بود و عصر این روز یکی از کاروان‌های شهدای گمنام در یادواره امیر سرلشکر خلبان احمد کشوری در سیمرغ حضور پیدا می‌کند و با حضور یک کاروان مراسم وداع در مصلای نکا برگزار خواهد شد.
 
وی بیان کرد: کاروان دانشگاهی شهدای گمنام صبح جمعه ۱۷ آذر مهمان دانشگاه‌ها و مدارس امیرکلای بابل خواهد بود و عصر همین روز یکی از کاروان‌ها به شهرستان بهشهر اعزام می‌شود تا در یادواره شهید ییلاقی حضور پیدا کند.
 
 مجیدی تصریح کرد: مردم شهیدپرور و قدرشناس شهرستان تنکابن روز شنبه ۱۸ آذر میزبان هر دو کاروان شهدای گمنام هستند و برنامه‌های استقبال و وداع باشکوه در ستاد شهرستانی برنامه ریزی شده است.
 
وی از حضور کاروان دانشگاهی شهدای گمنام در مراکز آموزشی و دانشگاه‌های ساری در روز یکشنبه ۱۹ آذر خبر داد و افزود: کاروان عمومی شهدای گمنام ساعت ۱۴ همین روز در شهرستان کلاردشت و ساعت ۱۸ نیز به عباس آباد اعزام خواهد شد.
 
معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با بیان اینکه دوشنبه ۲۰ آذر کاروان دانشگاهی در شهرستان آمل، بابلسر و یکی از دانشگاه‌های ساری حضور پیدا می‌کند، اذعان داشت: در همین روز مردم چالوس میزبان کاروان عمومی شهدای گمنام خواهند بود.
 
وی عنوان کرد: کاروان دانشگاهی شهدای گمنام سه شنبه ۲۱ آذر در دانشگاه آزاد چالوس حضور می‌یابد و کاروان عمومی نیز برای مراسم وداع به پادگان شهید یونسی نوشهر اعزام خواهد شد.
 
مجیدی با اشاره به حضور کاروان دانشگاهی در شهر‌های جویبار، قائمشهر و سوادکوه در روز چهارشنبه ۲۲ آذر، اذعان داشت: در همین روز مردم شهرستان نور میزبان کاروان عمومی شهدای گمنام هستند.
 
به گفته معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا مردم شهرستان جویبار در روز پنجشنبه ۲۳ آذر میزبان دو کاروان شهدای گمنام خواهند بود.
 
وی زمان برگزاری مراسم وداع استانی را جمعه ۲۴ آذر بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه عاشقان کربلای ساری اعلام کرد و افزود: همچنین شنبه ۲۵ آذر هر دو کاروان برای اجرای مراسم وداع شهرستانی به شهر‌های میزبان شهدا (رامسر، محمودآباد، بابلسر، آمل، بابل، قائمشهر، ساری، میاندورود و گلوگاه) اعزام خواهند شد.

 
مجیدی خاطرنشان کرد: پیکر‌های مطهر ۱۳ شهید گمنام ساعت ۹ صبح یکشنبه ۲۶ آذر همزمان با سراسر کشور در ساری تشییع می‌شود و پس از آن برای مراسم تشییع و تدفین به شهر‌های رامسر، محمودآباد، بابلسر، آمل، بابل، قائمشهر، ساری، میاندورود و گلوگاه اعزام خواهند شد.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ۳۳۰ شهید بسیج رسانه کشور، از برگزاری یادواره ملی شهدای رسانه به میزبانی استان مازندران خبر داد و اظهار کرد: این مراسم به همت سازمان بسیج رسانه سپاه کربلا شنبه ۲۵ آذر همراه با وداع با پیکر مطهر شهید گمنام در بابلسر برگزار می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594977

مهمترین اخبار ایران و جهان: