نیوز سیتی!
25 آذر 1402 - 11:27

این روضه خانگی قدیمی، فردا دسته عزای زنانه راه می‌اندازد+عکس

مسوول روضه خانگی زینبیه خادمیان گفت: از حدود 20 سال پیش که روز شهادت حضرت زهرا(س) در تقویم رسمی کشور تعطیل اعلام شد، دسته عزاداری در هیأت خانگی ما با حضور زنان شکل گرفت.

سیداحمد خادمیان مسوول روضه خانگی قدیمی زینبیه در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: مجلس روضه خانگی ما که این روزها به هیأت زینبیه مشهور شده است، نزدیک ۶۰ سال است که در خیابان خاوران تهران برپاست.

وی افزود: این روضه هر هفته روزهای چهارشنبه با حضور بانوان برگزار می‌شود. قدمت این روضه به ۶۰ سال پیش برمی‌گردد که پدربزرگ بنده مرحوم حاج سیدحسن خادمیان آن را پایه‌گذاری کرد و بعد توسط پدرم مرحوم سیدابوالقاسم خادمیان ادامه پیدا کرد.

خادمیان ادامه داد: از سال ۱۳۵۴ پدرم محل برگزاری این روضه را به نام زینبیه نامگذاری می‌کند که امروز به زینبیه خادمان شناخته می‌شود. این روضه ما علاوه بر مجالس هفتگی در دهه پایانی ماه صفر، روز ولادت حضرت زینب(س) هم برپا می‌شود.


مرحوم سید ابوالقاسم خادمیان

مسوول روضه خانگی زینبیه خادمیان گفت: از حدود ۲۰ سال پیش که روز شهادت حضرت زهرا(س) در تقویم رسمی کشور تعطیل اعلام شد، دسته عزاداری در هیأت خانگی ما با حضور زنان شکل گرفت. این دسته با رویکرد بدرقه حضرت زهرا(س) روز شهادت به خیابان می‌آید و تابوت نمادین حضرت را تشییع می‌کند.

وی افزود: زنان حاضر در دسته هرکدام یک گل به دست می‌گیرند با این مضمون که گلی در عالم از دست رفته است.

خادمیان اضافه کرد: این مراسم فردا یکشنبه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در میدان خراسان، خیابان خاوران، خیابان شهید تاری برپا می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1606133

مهمترین اخبار ایران و جهان: