نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 10:14

دفاع از ولایت فقیه در صدر وصیت نامه همه شهدا است

امام جمعه نور با بیان اینکه زهرای مرضیه(س) تکلیف شیعیان را مشخص کردند، گفت: تکلیف ما نسبت به این حکومت و ولایت، همان چیزی که در صدر وصیت نامه همه شهدا قرار دارد و آن دفاع از ولایت فقیه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور،  حجت‌الاسلام رحمت‌الله حاجی‌زاده جمعه‌شب در بیستمین یادواره شهدای منطقه رویان شهرستان نور، با تسلیت ایام حزن و ماتم شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) محور خلقت نظام هستی است و بانویی که پیامبر اکرم(ص) ایشان را معیار تشخیص حق و باطل معرفی کردند.

وی افزود: خداوند عالم نسبت به غضب و یا رضایت ایشان نسبت به فرد یا گروهی مغضوب و یا راضی می‌شوند.

امام جمعه شهرستان نور بیان کرد: علت این تاکیدات و معیار قرار دادن حضرت فاطمه زهرا(س) تقابل میان جبهه حق علیه باطل و تشخیص درست این دو از هم است.

حاجی‌زاده تصریح کرد: دو مقطع و عصر تاریخی قبل از بعثت و بعد از بعثت وجود دارد، عصر تنزیل و عصر تعویل؛ در عصر تنزیل دشمن مشخص و مواجهه با دشمن عیان است و انسان می‌تواند درست تصمیم بگیرد اما عصر تعویل، عصر نفاق و دورویی است و نمی‌توان به درستی جبهه حق و باطل را تشخیص داد.

وی خاطرنشان کرد: در عصر تعویل برخی به ظاهر در میدان حق قرار می‌گیرند ولی در حقیقت بازیگران دشمن هستند.

امام جمعه نور افزود: یکی از مهمترین رسالت پیامبر اکرم(ص) معرفی جایگاه حقیقی حضرت فاطمه زهرا(س) بود و هزینه زیادی هم کردند چون زهرای مرضیه یک رسالت بزرگ دارد و آن معرفی حقیقت دین و آشکار کردن آن برای مردم در عصر تعویل است.

وی با بیان اینکه حقیقت دین همان چیزی است که در صدر وصیت نامه همه شهدا است به فرمایش امام(ره) که فرمودند «پنجاه سال عبادت کردید، خدا قبول کند، یکبار وصیت نامه شهدا را بخوانید» اشاره کرد و گفت: معارف فراوانی در وصیت نامه شهدا است که باید مطالعه و درک شود.

حاجی‌زاده تصریح کرد: در یادواره‌های شهدا تصاویری از انتظار خانواده‌ها به نمایش گذاشته که برای بعضی ها این فقط یک فیلم است که نمایش داده می‌شود اما این ها قصه نیست، واقعیت سختی است که باید آن را درک و لمس کرد.

وی افزود: تبیین صحیح از جایگاه واقعی شهید و شهادت زمانی انجام می‌شود که با افراد شایسته و برجسته تاریخ مقایسه کنیم، آیه ۶۹ سوره نسا می‌فرماید: کسانیکه خدا و پیامبرش را اطاعت کنند، به آنها جایگاهی مثل کسانیکه نعمت را بر آنان تمام کردم، می‌دهم؛ زمانیکه مسیر زندگی مسیر بندگی خدا باشد، خداوند کمال نعمت را به آنها می‌دهد، مانند ۱۲۴ هزار پیامبر و صدیقین (ائمه اطهار) که خداوند شهدا را در کنار اینها قرار می‌دهد و این جایگاه شهداست.

امام جمعه نور، تصریح کرد: دفاع از ولایت، صدر همه وصیت نامه‌های شهداست، شهدا مانند زهرای مرضیه  خرج ولایت شدند و تکلیف شیعیان و همه ما را مشخص کردند.

حاجی‌زاده با بیان اینکه  به فرموده امام راحل حفظ نظام، انقلاب و ولایت از اوجب واجبات است، اظهار کرد: تکلیف ما نسبت به این حکومت و ولایت مشخص است، باید همه هستی خود را برای حفظ نظام، انقلاب و ولایت بدهیم.

وی با اشاره به انتخابات در پیش رو گفت: حضور پر شور در انتخابات تائید نظام انقلابی است باید برای حضور حداکثری تلاش کنیم.

پایان پیام/۸۶۰۲۳/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590777

مهمترین اخبار ایران و جهان: