نیوز سیتی!
10 آذر 1402 - 15:37

نماینده تراز انقلاب باید متدین، شجاع، کارآمد و دلسوز باشد

امام‌جمعه نطنز گفت: مجلس انقلابی نماینده انقلابی تراز می‌خواهد، نماینده تراز انقلاب باید تدین، کارآمدی، دلسوزی و شجاعت داشته باشد و در مقابل باطل و استکبار بایستد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی، امام‌جمعه نطنز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار کرد: ابعاد جنایات رژیم صهیونیستی آن‌قدر گسترده است که انسان نمی‌داند از کجا باید شروع کند و این اقدامات غیرانسانی را موردبحث قرار دهد.

وی افزود: از زمان صدور اعلامیه بالفور و (شکل‌گیری رؤیای) تأسیس دولت یهود در مستعمرات بریتانیا در فلسطین در سال ۱۹۱۷ و واقعیت بخشی به آن در سال ۱۹۴۸، رژیم صهیونیستی همواره بر پایه زنجیره‌ای از دزدی، شکنجه، دروغ‌پردازی و خیانت شکل‌گرفته است، به نظر می‌رسد که این رژیم قصد دارد در عرصه انجام جنایت از جنایتکاران تاریخ مانند هیتلر، گوی سبقت را برباید و هرسال به آرزوی دیرینه‌اش برای ساکت نگاه‌داشتن دنیا در برابر خود و در نطفه خفه کردن اعتراضات نزدیک شود.

 یعقوبی بابیان اینکه عملیات طوفان الاقصی به‌خوبی انجام شد و امنیت رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورد، تصریح کرد: متأسفانه، جامعه جهانی یهودیان و نخبگان غیر یهودی به‌شدت دنیای اطلاعات را تحت سیطره گرفته‌اند و برای اسرائیل چنان زمینه‌ای فراهم کرده‌اند که این رژیم حتی فلسطینیان بیشتری را از بین ببرد ولی بعد حقیقی و خوشحال‌کننده جنگ کنونی آن است که نشان داد رژیم صهیونیستی مانند خانه عنکبوت سُست و آمریکا هم یک ببر کاغذی است.

خطیب جمعه نطنز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس و روز مجلس، گفت: مدرّس خصوصیت عمده‌اش این بود که هیچ عامل ارعاب و تهدید و تطمیع و فریب‌گری در او اثر نمی‌کرد، همان وقتی‌که علی‌الظاهر فضا را بر ضدّ او آن‌چنان متشنّج کرده بودند که علیهش شعار می‌دادند، او ایستاد و حرف خودش را زد.

وی بیان کرد: مجلس انقلابی باید مجلسی باشد که بتواند در مقابل زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها و مرعوب کردن‌ها و تطمیع کردن‌های قدرتمندان جهانی بایستد و مصالح کشور و ملّت را محاسبه کند و دنبال آن برود و مجلس انقلابی نماینده انقلابی تراز می‌خواهد، نماینده تراز انقلاب باید چهار ویژگی تدین، کارآمدی، دلسوزی و شجاعت را داشته باشد و در مقابل باطل و استکبار بایستد.

یعقوبی با گرامیداشت روز دانشجو گفت: دانشجو مؤذن جامعه است اما چرا چنین مسؤولیت سنگینی بر دوش قشر دانشجو است؟ این مسؤولیت سپاری مهم مربوط است، حماسه ۱۶ آذر دانشجویان و شهدای گران‌قدر آن را باید طلیعه استکبارستیزی جوانان با بصیرت ایرانی دانست.

امام‌جمعه نطنز ادامه داد: مسئله‌ای که ۱۶ آذرماه را نسبت به بسیاری از رخدادها متمایز کرده، این است که جریان دانشجویی مسلمان برخلاف بسیاری از سیاسیون و روشنفکران چپ و راست که یا خود در شکل‌گیری کودتا دخالت داشتند و یا با دولت کودتا کنار آمده بودند، برای مقابله با استبداد و استکبار وارد میدان شد تا آنجا که خونش، سنگ‌فرش‌های دانشگاه تهران را رنگین نمود و به جرأت می‌توان ۱۶ آذر سال ۳۲ را خودجوش‌ترین اقدام جنبش دانشجویی مسلمان علیه نظام شاهنشاهی و نماد استکبارستیزی این جریان دانست.

پایان پیام/۶۳۰۲۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590333

مهمترین اخبار ایران و جهان: