نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 08:58

شهرداران ایلام به پیوست های فرهنگی در طرح های عمرانی توجه کنند

ایلام-معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: شهرداران ایلام باید پیوست های فرهنگی و اجتماعی در طرح های عمرانی توجه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری معاون عصر چهارشنبه در همایش شهرداران و شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان با قدردانی از تلاش‌های شهرداران گفت: شهرداران سربازان عرصه تلاش و سازندگی در عرصه شهری هستند و در جهت برقراری فضای سالم برای شهروندان تلاش مضاعف دارند.

وی اظهار کرد: شهردار یکی از مشاغل پر زحمت و پر مسئولیت در استان است، بطوریکه قانونگذار ۲۸ وظیفه ذاتی را بر عهده این عزیزان مشخص کرده است.

هژبری با بیان اینکه قدردان زحمات شهرداران هستیم، افزود: عملکرد خوب شهرداری‌ها نقش خوبی در سلامت جامعه خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با تأکید بر اینکه نگرش‌ها به شهرداری نباید صرفاً معطوف به مسایل فنی و عمرانی باشد، ادامه داد: با توجه به اینکه هر شهر نیازمند تعاملات اجتماعی و فرهنگی است، لذا شهرداران باید پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی را در اجرای برنامه‌های خود لحاظ کنند و بسترهای فرهنگی توسط شهرداری‌ها ایجاد شود.

وی تاکید کرد: تغییر نگرش در شهرداری‌ها در راستای ارائه خدمات همه‌جانبه و متنوع به شهروندان از مهمترین رویکردهایی است که باید دنبال شود.

وی بیان کرد: رضایت مردم بهترین کارنامه برای هر شهردار است و این رضایتمندی زمانی به دست می‌آید که خدمات به نحو بهینه باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در ادامه با اشاره به برگزاری این همایش نیز گفت: این همایش بصورت فصلی و با هدف هم اندیشی و هم افزایی و استفاده از تجارب در جهت خدمات دهی منسجم با حضور دستگاه‌های نظارتی برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند بعنوان یک فرصت برای سرمایه‌گذاری گفت: واژگونی سطل‌های زباله سطح شهر در حال تبدیل شدن به یک تهدید است که نیاز است این موضوع مدیریت شود. وی همچنین اظهار کرد: در برخی محله‌ها نیز «سد معبر» به یک معضل تبدیل شده است که ساماندهی آن باید در دستور کار قرار گیرد، البته مخالف کسب درآمد نیستم، اما به گونه‌ای نباشد که باعث ایجاد ترافیک و اخلال در تردد شهروندان شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در پایان خواستار ساماندهی نیروهای انسانی در شهرداری‌ها شد و تأکید کرد: هیچکدام از شهرداری‌ها بدون مجوز استانداری نمی‌توانند نیروی جدیدی اضافه کنند، استخدام‌ها باید دارای ضابطه باشد و خارج از این قابل قبول نخواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1254133

مهمترین اخبار ایران و جهان: