نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 17:37

برکات قیام۱۵خرداد در پیروزی انقلاب/امام(ره) شخصیت ممتاز دوران بود

گرگان- نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به برکات قیام ۱۵ خرداد در پیروزی انقلاب، از امام خمینی(ره) به عنوان شخصیت ممتاز دوران یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز ضمن تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: امام راحل شخصیت بزرگی داشت به طوری که رهبران کشورهای دنیا در برابر ایشان احساس کوچکی و شاگردی می‌کردند و ما باید همواره قدردان این مرد بزرگ باشیم.

امام جمعه گرگان افزود: شهید مطهری درباره شخصیت امام خمینی (ره) معتقد بود که قدم برداشتن در راه خدا، ایمان به هدف، انتخاب راه و ایمان به مردم از ویژگی بارز ایشان بود.

خطیب جمعه گرگان ادامه داد: امام خمینی (ره) به دلیل بهره‌مندی کامل از آموزه‌های اسلامی و عمل به آن، تأثیر عمیقی در دنیای معاصر گذاشت و شخصیت بی‌نظیر و ممتاز این دوران شد.

وی با گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد، گفت: در این قیام تاریخی مردم تهران، قم و ورامین به دستگیری امام راحل اعتراض کردند و شماری از آن‌ها در این راه به شهادت رسیدند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: مردم و امام راحل با قیام ۱۵ خرداد به دنبال این بودند که کشور را از استعمارزدگی نجات دهند و نظامی مستقل بر پایه دین و اسلام تشکیل دهند که امروز برکات این نهضت در جامعه دیده می‌شود.

وی تاکید کرد: هرگز فراموش نمی‌کنیم که برای پیروزی نهضت امام راحل، سرمایه‌های بزرگی از جمله شهیدان مطهری، بهشتی، شهدای محراب و شهدای دفاع مقدس تقدیم شدند تا انقلاب شکل بگیرد و این نهال نو رس پایدار و بالنده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1257333

مهمترین اخبار ایران و جهان: