نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 12:11

ایجاد زیرساخت‌های رفاهی و آموزشی در پردیس فرهنگیان اردبیل

اردبیل- سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل گفت: تجهیز زیرساخت‌های رفاهی، آموزشی و سراهای دانشجویی در پردیس‌ها و مرکز دانشگاه فرهنگیان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محسنی صبح چهارشنبه در آئین گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی و ارتقای زیرساخت‌ها و برنامه‌های فرهنگی به همت مسئولان استانی انجام شده و در راستای حفظ جایگاه و کرامت اجتماعی مجموعه دانشگاه فرهنگیان در اردبیل تلاش‌های گسترده ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت دانشگاه فرهنگیان در تربیت نیروهای متعهد در تراز انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مجموعه دانشگاه فرهنگیان جز فاخرترین مجموعه و ارزشمندترین ارگان در کشور است و ضروری است همه ما برای تحقق اهداف و پیشرفت این مجموعه تلاش کنیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل تصریح کرد: در چند ماه گذشته و با تلاش شبانه روزی مجموعه مدیریتی دانشگاه فرهنگیان استان شاهد تحولات چشمگیری در زمینه تجهیز زیرساخت‌های رفاهی، آموزشی و سراهای دانشجویی در پردیس‌ها و مرکز بوده ایم.

محسنی از تقویت و بروزرسانی و بهبود برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای ترم‌های آینده در این دانشگاه خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده شاهد تربیت نسل جدیدی از معلمانی باشیم که پرچمدار عزت و افتخار و ارزش در این سرزمین باشند.

در این مراسم عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل نیز با پاسداشت جایگاه علم و معلمی اظهار کرد: معلمی و خدمت در عرصه تعلیم و تربیت یکی از باارزش ترین فعالیت هاست و این امر مهم نه تنها برای خود ما بلکه برای آیندگان نیز مثمرثمر خواهد بود.

سیدناصر اسحاقی بیان کرد: شغل معلمی انتخاب نیست بلکه یک توفیق الهی است و ما معلمان باید قدر این موهبت الهی را بدانند و شهیدان راه علم و دانش اندوزی را الگوی کار خود قرار دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان در پیشرفت جامعه اظهار کرد: سیستم تعلیم و تربیت باید در جامعه دارای جایگاه ویژه ای باشند.

کاظم دبیر با تاکید بر اینکه باید به سیستم‌های آموزشی بهای بیشتری داده شود، خاطرنشان کرد: توسعه یک کشور وابسته به پیشرفت آموزشی و بستر آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان است.

وی همچنین تصریح کرد: معلم باید امام دانش آموز و جامعه باشد و آنچه به عنوان تعلیم و تربیت از معلم به دانش آموز انتقال می‌یابد، فقط مهارت‌های او نیست بلکه تمام صفات، خلقیات و رفتارهای او به دانش آموز منتقل می‌شود.

دبیر گفت: مسئولیت آگاه کردن جامعه بر عهده معلم است و معلم باید نگاهش در تربیت نگاهی معنوی باشد و کرامت انسانی را مدنظر قرار دهد و با ایثار از داشته‌های خود انسان‌ها را تربیت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم در کنار شعرخوانی از اساتید، مدیران گروه، کارشناسان برتر آموزش، دانشجو معلمان برتر رتبه علمی و برگزیدگان دهمین جشنواره تدریس برتر دانشگاه فرهنگیان تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1217877

مهمترین اخبار ایران و جهان: