نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 09:45

برنامه رایگان هیأت موج‌الحسن برای تابستان کودکان+عکس و فیلم

علی‌اصغر ژولیده، مداح اهل بیت(ع) گفت: هیأت موج‌الحسن(ع) در ایام تابستان برای کودکان 4 تا 6 ساله طرح «مهد کریم» را به صورت رایگان اجرا می‌کند تا در این قالب آموزش‌های مختلف به آنان ارائه کند.

علی‌اصغر ژولیده، مداح اهل بیت(ع) و مسئول هیأت موج‌الحسن(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه اوقات فراغت این هیأت برای کودکان با عنوان «مهد کریم» اظهار داشت: سال گذشته برای اولین‌بار این طرح را با رویکرد تربیتی برای کودکان کلید زدیم. ابتدا با مشکل مربی مواجه بودیم که بومی‌سازی کردیم و با کمک یک مربی مطرح این عرصه، برای چند تن از بانوان هیأت دوره تربیت مربی گذاشتیم تا آنان در این طرح پای کار باشند.

 

بخشی از برنامه‌های «مهد کریم» در سال گذشته

۳۰ کودک سال قبل در «مهد کریم» ثبت‌نام کردند

وی با اشاره به اینکه سال قبل ۳۰ کودک به همراه خانواده‌شان در این طرح ثبت‌نام کردند و حاضر شدند، گفت: استقبال بسیار خوبی از این طرح شد و خانواده‌هایی حتی خارج از جلسه ما حضور پیدا کردند. این خانواده‌ها بعد از این دوره، پای ثابت جلسات هفتگی هیأت شدند.

ثبت‌نام تا ۲۸ خرداد ادامه دارد

ژولیده افزود: سال قبل طرح ما با تأخیر شروع به کار کرد و در یک ماه پایانی تابستان برگزار شد. امسال با بهره‌گیری از تجربه سال قبل برنامه‌ها را از اول تیرماه آغاز می‌کنیم. ثبت‌نام دوره امسال آغاز شده است و تا ۲۸ خردادماه ادامه خواهد داشت.

 

عزاداری و بازی کودکان در طرح «مهد کریم»

تمام این برنامه‌ها رایگان است

این مداح اهل بیت(ع) ادامه داد: این طرح سال قبل رایگان بود و امسال نیز بناست رایگان برگزار شود. فضای حسینیه هیأت برای اجرای این طرح درنظر گرفته شده است که حال و هوای معنوی بسیار خوبی هم در کار ایجاد می‌کند.

وی افزود: فضای برادران حسینیه محل اجرای برنامه‌هاست و کودکان حضور دارند و در فضای زنانه حسینیه هم مادران حضور پیدا می‌کنند و از طریق تلویزیون نصب شده فعالیت‌های کودک خود را رصد می‌کنند. مربیان مشاوره خانواده هم در برخی جلسات حضور خواهند داشت تا به خانواده‌ها مشاوره دهند.

 

ساعت ورزش و ساعت کاردستی کودکان در طرح «مهد کریم»

«مهد کریم» ویژه کودکان ۴ تا ۶ ساله است

ژولیده با اشاره به اینکه در این برنامه‌ها آموزش مهارت‌های اجتماعی، اجرای نمایش‌های خلاق، نقل قصه‌های دینی، آموزش مهارت‌های زندگی و بازی و کاردستی در دستور کار است، گفت: این برنامه‌های برای کودکان ۴ تا ۶ ساله تدارک دیده شده است.

این مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه بخشی از زمان تابستان امسال به محرم و صفر اختصاص دارد که یکی از برنامه‌های راه‌اندازی هیأت کودکانه با نام «اطفال الحسن(ع)» است، گفت: بنا داریم حتی شده به صورت نمادین بچه‌ها را در برگزاری این هیأت مشارکت دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این طرح از ابتدای تیرماه تا پایان مردادماه در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۴ در حسینیه موج‌الحسن(ع) برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام باید با شماره ۰۹۹۱۸۱۵۸۸۶۸ تماس بگیرند.

حسینیه موج‌الحسن(ع) در تهران، خیابان فلسطین، تقاطع بزرگمهر، کوچه شهیدان باقری واقع است.

 

آموزش قرآن و مداحی به کودکان

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1281977

مهمترین اخبار ایران و جهان: