نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 15:29

۹۰ گروه دامپزشکی ناظر ذبح دام در خوزستان هستند

اهواز- مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: ۹۰ گروه نظارتی دامپزشکی این استان به طور ثابت و سیار در روز عید قربان سال‌جاری وظیفه بازرسی بهداشتی و ذبح شرعی را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عسکری فرد ظهر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: ذبح دام در روز عید قربان امسال در محل‌های از پیش تعیین شده و کشتارگاه‌های دام استان انجام می‌شود.

وی افزود: ناظران دامپزشکی خوزستان برای بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید قربان از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ در این محل‌ها مستقر و آماده خدمت‌رسانی به مردم استان هستند و علاوه بر آن، اکیپ‌های سیار در کل استان برای انجام نظارت‌های بهداشتی رایگان، آماده اعزام به منازل و محل‌های درخواستی مردم هستند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان خبر داد: ۱۲۰ نفر کارشناس دامپزشکی و ۶۰ نفر روحانی ناظر بر ذبح شرعی در قالب ۹۰ اکیپ نظارتی ثابت و سیار در روز عید قربان امسال بازرسی بهداشتی و نظارت شرعی را انجام خواهند داد.

عسکری فرد با اشاره به بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو تاکید کرد: به شهروندان توصیه می‌شود از خرید دام دارای کنه چسبیده به قسمت‌های بدون مو و پشم جدا خودداری کنند؛ همچنین گوشت دام تازه ذبح شده را به مدت ۲۴ ساعت و امحا و احشا آن را به مدت ۴۸ ساعت در یخچال قرار داده و بعد مورد استفاده قرار دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313177

مهمترین اخبار ایران و جهان: