نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 16:08

باید بر سلامت دستگاه قضا نظارت صورت گیرد

فردیس- امام جمعه فردیس گفت: باید بر سلامت دستگاه قضا نظارت صورت گیرد و از آلودگی‌های اخلاقی و مالی جلوگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه فردیس با بیان اینکه یکی از وظایف پدر و مادر در قبال فرزندان موضوع ازدواج است، اظهار کرد: در این زمینه هم باید تسریع صورت بگیرد و هم درد انتخاب درست همسر کمک شود.

وی با تبریک هفته قوه قضائیه بیان کرد: ۶ توصیه به دوستان در دستگاه قضا دارم، یک اینکه کارمندان و قضات در همه مراحل و مراسم مردم را تکریم کنند، مهروزرانه سخن بگویند.

امام جمعه فردیس تصریح کرد: دوم اینکه باید نظارت بر این امر صورت گیرد که کسی از منصب و جایگاهش سواستفاده نکند، هنر این است که امام جمعه، دستگاه قضا و هر کسی که منصبی دارد از جایگاه خود سواستفاده نکند.

وی خاطرنشان کرد: سوم اینکه بر سلامت دستگاه قضا نظارت صورت گیرد و از آلودگی‌های اخلاقی و مالی جلوگیری شود، مبادا دستگاه قضا، قضات یا کارمندان را آلوده کنند که اگر این امر صورت گیرد باید فاتحه عدالت را خواند.

حسینی گفت: چهارم اینکه یکی از مسئولیت‌های مهم دستگاه قضا بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی پیشگیری از جرم بوده و باید با افزایش سواد حقوقی مانع بروز برخی جرم‌ها شد، در شهرستان فردیس برای این امر اعلام آمادگی می‌کنیم تا همکاری لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی اظهار کرد: خیلی از پرونده‌های قضائی موجود به خاطر این است که سطح سواد حقوقی در جامعه پایین است و برخی از مردم وارد قراردادهایی می‌شوند که برای آنها پرونده قضائی تشکیل می‌شود.

قوه قضائیه در مسئله عفاف و حجاب دغدغه داشته باشد

امام جمعه فردیس بیان کرد: پنجم اینکه قوه قضائیه باید در مسائل ارزشی و هنجاری مانند عفاف و حجاب دغدغه داشته باشد، مردم باید احساس کنند که دستگاه قضا در این زمینه حضور در میدان دارد و به بهانه قضازدایی از میدان رسیدگی به مسائل ارزشی و هنجارشکانه کنار نرود.

وی تصریح کرد: ششم اینکه از سلامت اداری مراقبت صورت گیرد، البته این خواهش را از استاندار نیز دارم، اگر ادارات سالم باشند و رشوه‌گیری، پارتی‌بازی و تبعیض نباشد یکی از مؤلفه‌های امنیت ملی محقق می‌شود، چراکه مردم راضی می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303833

مهمترین اخبار ایران و جهان: