نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 13:20

قضاوت باید بر محور عدالت انجام بگیرد

امام جمعه سنندج با بیان اینکه قضاوت باید بر محور عدالت انجام بگیرد، گفت: قضاوت مسئولیت بزرگی است که در دین اسلام دارای جایگاه عظیم است، کسی که با عدالت قضاوت می کند همواره مورد رحمت و مهربانی و لطف الهی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج با تبریک هفته قوه قضائیه اظهار کرد: امنیت و آرامش و آسایش بزرگترین ثروت و سرمایه برای جامعه است که قضات در تامین و حفظ این امنیت نقش بسزا و تعیین‌کننده‌ای دارند.

وی با تاکید براینکه خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم و پیامبر مکرم اسلام در احادیث نبوی توصیه‌های فراوانی در خصوص اهمیت قضاوت و جایگاه قضات توصیه‌های فراوان نموده است، افزود: قضاوت باید بر محور عدالت انجام بگیرد بر همین اساس نماد این مهم را ترازو که نماد ایمان است قرار داده‌اند.

امام جمعه سنندج با تاکید بر اینکه امنیت‌ و آرامش جامعه، دفاع از مظلومان، احقاق حقوق مردم و اجرای عدالت از برکات دستگاه قضائی برای مردم ایران اسلامی است، اضافه کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی پیشروترین دستگاه قضائی را در کشور داریم که حفاظت از حقوق مردم و اجرای عدالت در جامعه سرلوحه فعالیت‌های کارکنان و قضات این قوه است.

وی از تلاش‌های رئیس‌کل دادگستری و کارکنان و قضات دستگاه قضائی استان در مسیر خدمت به مردم تقدیر کرد و گفت: قضاوت مسئولیت بزرگی است که در دین اسلام دارای جایگاه عظیم است، کسی که با عدالت قضاوت می‌کند همواره مورد رحمت و مهربانی و لطف الهی قرار می‌گیرد.

ماموستا رستمی از مردم کردستان به عنوان مردمانی دین‌دار و معتقد به ارزش‌های دین نام برد و گفت: وجود بیش از 2 هزار و 700 مسجد در کردستان بیانگر عمق دینداری مردمان این دیار در طول تاریخ است.

وی خاطرنشان کرد: مردم کردستان در طول تاریخ همواره در مسیر دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن در صحنه حاضر بوده و با تمام وجود در این مسیر جان‌فدایی کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها خطاب به دولتمردان با بیان اینکه مردم کردستان انتظار توسعه و رفع مشکلات دارند، گفت: خوشبختانه شاهد هستیم تلاش جدی در بین مسئولان برای رفع مشکلات وجود دارد که امیدواریم برنامه‌ریزی‌های جدی در این خصوص صورت بگیرد.

اعتیاد جامعه را به ورطه نابودی می‌کشاند

امام جمعه سنندج از اعتیاد به عنوان یکی از مهمترین آسیب اجتماعی در استان نام برد و خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز جوانانی که باید در مسیر عمران و آبادانی تلاش کنند به دلیل گرفتار شدن به مواد مخدر به معضلی برای خود و اطرافیان و حتی جامعه تبدیل شده‌اند.

به گفته ماموستا رستمی، مقابله با اعتیاد وظیفه یک دستگاه و سازمان خاص نیست و همه باید در این خصوص به میدان بیایند و در مقابل این آسیب بزرگ که ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی است بایستیم.

وی با بیان اینکه گرفتار کردن جوانان به مواد مخدر از برنامه های دشمنان است چرا که گرایش جوانان به اعتیاد جامعه را به ورطه نابودی می‌کشاند، گفت: دشمنان با برنامه‌ریزی و ورود مواد مخدر سعی دارند جوانان را از بین ببرند تا جامعه ما دچار آسیب شود.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: بیکاری و فقر یکی از عوامل گرایش جامعه به ویژه قشر جوان به اعتیاد است در این خصوص نیاز به چاره‌اندیشی هست.

ماموستا رستمی با بیان اینکه اعتیاد و طلاق بنیه محبت را در خانواده‌های ما از بین برده و این موضوع باید ریشه‌یابی شود، اضافه کرد: مهم‌ترین اصل در مقابله با هر نوع آسیبی ریشه‌یابی، ارائه راهکار و اجرای برنامه‌های تاثیرگذار است در حوزه مقابله با اعتیاد نیاز به کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی جدی در جامعه داریم.

وی در ادامه به ازدواج آسان و ضرورت ترویج این مهم در جامعه تاکید کرد و گفت: از بانک‌های استان انتظار داریم با تسهیلگری در مسیر پرداخت تسهیلات اشتغال و ازدواج زمینه شروع زندگی مشترک را در بین جامعه جوان در استان فراهم سازند.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: امروز جوانان ما به دلیل نداشتن اشتغال و نبود تمکن مالی انگیزه‌ای برای ازدواج ندارند، جامعه به سمت پیرشدن حرکت می‌کند لذا باید بستر ازدواج آسان در جامعه فراهم شود و همه در این راستا وظیفه‌مند هستیم و باید در حد توان رسالت خود را انجام دهیم.

ماموستا رستمی افزود: همه ما نسبت به دین اسلام مسئول هستیم و باید در راستای تقویت و ترویج ارزش‌های این دین الهی و مقابله با منکرات تلاش کنیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303677

مهمترین اخبار ایران و جهان: