نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 13:13

۱۴۷ استاد در البرز «آشنایی با دفاع مقدس» را تدریس می‌کنند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گفت: ۱۴۷ استاد در حال حاضر آموزش دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان البرز را به عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سردار ابوالفضل اسلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه که در حاشیه نشست رفع ابهام اساتید درس دفاع مقدس صورت گرفت، با اشاره به اینکه سالانه ۴ نشست پیرامون این موضوع برگزار می‌شود، گفت: البرز ۱۴۷ استاد دارد که در حوزه دفاع مقدس فعال هستند.

وی افزود: از میان ۴ نشست سالانیانه، یک مورد به صورت همایش و سه نشست دیگر پیرامون رفع ابهام برگزار می‌شود.

این مقام مسؤول اضافه کرد: فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی است که نه تنها در کشور بلکه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسلامی در ادامه فرهنگ دفاع مقدس را به عنوان بهترین و غنی ترین فرهنگ در سراسر کشور خواند و یادآور شد: اثر بخشی این نوع آموزش در میان نسل جوان بیش از حد انتظار است؛ طی بازدیدهایی که صورت گرفته شاهد آن هستیم جوانان تحت تأثیر قرار گرفته و جذب درس شده اند.

اسلامی با بیان اینکه از سال گذشته آموزش دفاع مقدس در دانشگاه‌های آزاد اجبار شده است اما در سایر دانشگاه‌ها به صورت اختیاری است، اضافه کرد: تا به امروز بیش از ۹۰ هزار دانشجوی البرزی درس آشنایی با دفاع مقدی را گذرانده اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1068233

مهمترین اخبار ایران و جهان: