نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 13:54

ماجرای شعارنویسی‌های نوجوانان انقلابی در «دست‌های رنگی» منتشر شد

مشهد - همزمان با دهه مبارک فجر، کتاب «دست‌های رنگی»، ماجرای شعارنویسی‌های نوجوانان انقلابی در مشهد منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، کتاب «دست‌های رنگی» قصه‌ای از سال‌های انقلاب برای مخاطب نوجوان منتشر و روانه بازار کتاب شد.

این اثر داستانی بلند درباره انقلاب اسلامی سال ۵۷، ماجرای نوجوانان انقلابی و شعارنویسی‌هایشان است که به قلم «مصطفی خرامان» نویسنده و فعال حوزه ادبیات کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده است.

کتاب «دست‌های رنگی» در بخش‌های مختلف و فضای طنزآمیز، روایت‌گر زندگی پسری است که پدرش استوار گارابی، ارتشی بازنشسته‌ای است که یک ساختمان نوساز با نما و دیوارهای سرتاسر سفید دارد که به «کاخ گارابی» معروف شده بود.

گارابی دوست ندارد کسی روی دیوار خانه‌اش شعار بنویسد، او نه از انقلاب دل خوشی دارد و نه می‌خواهد دیوارهای قشنگ کاخ سفیدش خط خطی شود.

در این اثر هم چنین به سوالات نوجوانان در مورد مسائل انقلاب، شخصیت‌های مؤثر و رخدادهای انقلابی در قالب گفت‌وگوهایی بین افراد پاسخ داده می‌شود.

مصطفی خرامان، متولد ۱۳۳۴، از نویسندگان مطرح کشور است که بیشتر آثارش به حوزه ادبیات کودک و نوجوان اختصاص دارد. از او تاکنون بیش از ۴۰ رمان و داستان کوتاه منتشر شده که تعدادی از آن‌ها در جشنواره‌های مختلف از جمله کتاب سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزیده شده است کتاب «من ضامن» رمانی نوجوانانه با محوریت ضمانت و داستان ضامن آهو اثر دیگر این نویسنده است که در به‌نشر منتشر شده است.

کتاب «دست‌های رنگی» در ۱۱۶ صفحه، قطع وزیری و با قیمت ۴۵ هزار تومان روانه بازار شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031377

مهمترین اخبار ایران و جهان: