نیوز سیتی!
11 آذر 1401 - 15:46

امام جمعه رباط‌کریم: آمریکا و غربی‌ها بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشرند

حجت‌الاسلام حسن ترابی امام جمعه رباط‌کریم گفت: آمریکا و غربی‌ها که خود بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشرند، حقوق بشر را به ابزاری برای تحت فشار قرار دادن کشور‌هایی که نمی‌خواهند تحت سلطه آن‌ها باشند تبدیل کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رباط کریم، حجت‌الاسلام حسن ترابی امام جمعه رباط‌کریم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد ضمن توصیه خود و دیگران به تقوای الهی در تمام کارها به مناسبت روز دانشجو اظهار کرد: از خصوصیات جنبش دانشجویی استقلال‌طلبی، استکبار ستیزی، عدالت خواهی، آرمان‌خواهی و بصیرت است. 

وی ادامه داد: جنبش دانشجویی تجلی یافته در دانشجویان شهید در هویزه است، دانشجویانی که دفاع مقدس را اداره کردند مثل شهید همت‌ها، باکری‌ها، زین‌الدین‌ها و در ادامه حماسه آن‌ها دانشجویان شهید مدافع حرم، مدافع سلامت و امنیت که از ثمرات این شجره مبارک است. 

حجت‌الاسلام ترابی همچنین با توجه به پیشرفت‌های دانشجویان در علوم مختلف افزود: جنبش دانشجویی در عرصه علم و فناوری و تولید علم بومی، پرچم مبارزه با آمریکا را برافراشته است. 

وی در بخش دیگری از خطبه با توجه به موضوع حقوق بشر گفت: آمریکا و غربی‌ها که خود بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشرند، حقوق بشر را به ابزاری برای تحت فشار قرار دادن کشور‌هایی که نمی‌خواهند تحت سلطه آن‌ها باشند تبدیل کرده‌اند. 

امام جمعه رباط‌کریم تاکید کرد: دولت آلمان کارنامه سیاهی در نقض حقوق بشر در گوشه گوشه جهان از جمله ایران اسلامی دارد. دولت آلمان با تجهیز صدام به سلاح شیمیایی باعث شهادت هزاران نفر و مجروح شدن تعداد زیادی از شهروندان ایرانی شده است. 

وی در ادامه با اشاره به جام جهانی فوتبال که به صحنه اعلام همبستگی با فلسطین و نفرت و انزجار از صهیونیست‌ها تبدیل شده است گفت: جام جهانی قطر به صهیونیست‌ها و آمریکا ثابت کرد که آنچه واقعیت موجود است فلسطین است و آنچه فقط روی کاغذ است و وجود خارجی ندارد نام اسرائیل می باشد. 

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 893133

مهمترین اخبار ایران و جهان: