نیوز سیتی!
21 دی 1402 - 19:23

شرکت بیش از ۲ هزار نفر در دوره های امداد و نجات هلال احمر در تایباد

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: از ابتدای امسال، تعداد ۲ هزار و ۱۰ نفر از مردم‌ این شهرستان مرزی در دوره های مختلف امداد و نجات هلال احمر شرکت کرده اند.

هادی رمضانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تایباد اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، تعداد ۵۲ مورد انواع دوره های مختلف در حوزه امداد و نجات برای مردم برگزار شده است که در مجموع ۲ هزار و ۱۰ نفر در این دوره ها شرکت کرده اند.

 

وی افزود: از این تعداد ۳۹ دوره مربوط به دوره های همگانی نظیر کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات می باشد و ۸۳۵ نفر شرکت کننده آقا و خانم داشته است.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد ادامه داد: همچنین ۱۳ دوره پایه و تخصصی شامل دوره های مقدماتی امداد، مقدماتی نجات و پیش بیمارستانی برگزار شده و ۳۹۵ نفر آقا و خانم در آن شرکت کرده اند.

رمضانی بیان کرد: طرح دانش آموز آماده در روزهای سخت موسوم به دادرس یکی دیگر از دوره های هلال احمر است که مخصوص دانش آموزان پایه هشتم مدارس می باشد و در این راستا نیز ۴۱۶ ساعت آموزش با شرکت ۷۸۰ نفر در سطح مدارس شهرستان برگزار شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تعداد شرکت کنندگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است و افراد پس از اخذ آزمون های مربوط، موفق به کسب مدرک رسمی از جمعیت هلال احمر کشور خواهند شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد اضافه کرد: اغلب این دوره ها در محل جمعیت هلال احمر، مدارس، ادارات و همچنین روستاها توسط ۲۰ مربی برگزار شده است و برای توسعه این آموزش ها نیاز به امکانات و تجهیزات بهتر می باشد.

رمضانی خاطرنشان کرد: علاقه مندان و متقاضیان می توانند با مراجعه به یکی از شعب جمعیت هلال احمر یا وبگاه اینترنتی مرکز آموزش های الکترونیکی هلال احمر در دوره های ارائه شده ثبت نام کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1634577

مهمترین اخبار ایران و جهان: