نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 14:21

ترمز سرقت در کرمانشاه کشیده شده است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: ترمز سرقت در استان کشیده شده و رشد ۱۳ درصد سرقت‌ها که تا ۲ ماه ابتدایی سال ادامه داشت امروز به صفر رسیده است.

غاز مطالبه گری پلیس از دستگاه های اجرایی به نفع مردم//

کرمانشاه – فرمانده انتظامی استان از آغاز مطالبه گری پلیس از دستگاه های اجرایی و مسئول به نفع مردم و منظور رفع نقاط حادثه خیز و کاهش سوانح در شهر کرمانشاه خبر داد.
 

به گزارش خبرگزاری فارس کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه که در ستاد انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: پلیس به عنوان ضابط قانون مدتی است که مطالبه گری خود را از دستگاه‌های اجرایی و مسوول در حوزه کاهش سوانح ترافیکی را آغاز کرده است و خوشبختانه به نتایج خوبی هم رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه این مطالبه‌گری در کاهش مشکلات ترافیکی و همچنین سوانح منجر به فوت و آسیب دیدگی تاثرات خوبی داشته است، گفت: در این مطالبه‌گری دستگاه‌های مانند شهرداری، اداره برق، دادستانی، استانداری و... پای کار آمده‌اند و در کنار پلیس هر کدام به وظایف خود عمل می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۶ نقطه حادثه‌خیز مورد بازدید میدانی مسوولان دستگاه‌های مسوول قرار گرفته است، گفت: کار اصلاح این نقاط آغاز شده و حتی برخی از آن‌ها نیز به پایان رسیده است.

وی در ادامه به آغاز طرح امنیت محله محور اشاره کرد و گفت: این طرح خوشبختانه نتایج خوبی به همراه داشته است از جمله اینکه می‌توان عنوان کرد ترمز سرقت در استان کشیده شده و رشد ۱۳ درصد سرقت‌ها که تا ۲ ماه ابتدایی سال ادامه داشت امروز به صفر رسیده است.

حاجیان با بیان اینکه اگر امنیتی مضاعف‌تر می‌خواهیم همه باید در جامعه احساس مسوولیت کنیم، یادآور شد: پلیس برای اجرای طرح‌های امنیت‌آفرین خود نیاز به حمایت و همراهی همه دستگاه‌ها و خصوصا افرادی ذی‌نفوذی مانند ائمه جمعه دارد.

وی ادامه داد: امروز آنچه که بیش از هر چیز دیگری برای پلیس اهمیت دارد برقراری نظم، امنیت و آرامش در جامعه است به گونه‌ای که مردم آن را به خوبی احساس کنند که البته خوشبختانه با اتفاقات خوبی که رقم خورده و در حال رقم خوردن است شاهد ارتقاء احساس امنیت در جامعه هستیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی استان با اشاره به نیاز برخی پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها برای تجهیز امکانات، گفت: طبق قانون باید ۵ درصد از اعتبارات استانی به مجموعه انتظامی اختصاص پیدا کند تا بتوان این امکانات و تجهیزات را فراهم کرد که متأسفانه تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی همچنین حضور به موقع گشت‌های ۱۱۰ در محل حادثه را یکی از مطالبات مردم دانست و گفت: همکاران ما همواره تلاش کرده‌اند این اتفاق رخ دهد اما باید این موضوع را هم در نظر داشت که روزانه ۳ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی برقرار و رسیدگی به همه آن‌ها مقداری زمان‌بر است.

حاجیان برخورد با خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش، مبارزه با پدیده قاچاق و خصوصا قاچاق سوخت، در کنار برخورد با قلیان‌سراهای غیرمجاز را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار پلیس عنوان کرد و گفت: در خصوص مبارزه با پدیده قاچاق سوخت چندی پیش طرح بزرگی در قصرشیرین برگزار و با تلاش ۴۸ ساعته همکاران بالغ بر ۹۰ هزار لیتر سوخت کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه به برخی معضلات اجتماعی استان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از آن‌ها وجود حدود ۴ هزار معتاد متجاهر است که حضور آن‌ها در شهرها و روستاها باعث بالا رفتن میزان سرقت شده است چرا که بخشی از سرقت‌های رخ داده توسط این افراد انجام می‌گیرد.

*نقش مهم حمایت‌های ائمه جمعه در اجرای موفق ماموریت‌های انتظامی

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش کلیدی حمایت‌های ائمه جمعه در اجرای موفق ماموریت‌های انتظامی، افزود: انتظاری که از این اشخاص برجسته و صاحب نفوذ در بین مردم می‌رود حمایت‌های مظاعف‌تر از طرح‌ها و برنامه‌های پلیس و بیان زحمات و رشادت‌های ماموران انتظامی در عملیات‌ها و ماموریت‌های مختلف است.

حاجیان در پایان از تلاش‌ها، ایثارگری‌ها و زحمات شبانه‌روزی ماموران پلیس قدردانی و با بیان اینکه دست تک‌تک آن‌ها را می‌بوسم، گفت: من و همه همکارانم عهد کرده‌ایم آسایش خود را فدای امنیت و آرامش مردم کنیم و تا پای جان بر سر عهد و پیمان خود خواهیم ماند.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1653377

مهمترین اخبار ایران و جهان: