نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 23:35

افتتاح ۱۱۵پروژه دولتی و طرح اشتغالزایی بنیاد برکت همزمان با دهه فجر در سرولایت

بخشدار سرولایت گفت: ۱۵طرح و پروژه عمرانی، کشاورزی، خدماتی با اعتباری بالغ بر۲۹۰ میلیارد ریال و۱۰۰ طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در طول دهه فجر در بخش سرولایت، افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

باقر صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: یکصد پروژه اشتغال‌زایی بخش خصوصی از ابتدای سال جاری با حمایت و پرداخت تسهیلات بنیاد برکت در روستاهای سرولایت در قالب ایجاد کارگاه‌های تولیدی و خانگی انجام شده و در مجموع به ۱۰۰ نفر با میزان رقم بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

بخشدار سرولایت ادامه داد: بهره‌برداری از فاز نخست بهسازی و آسفالت راه روستایی خایسک، احداث خانه عالم، یک واحد مسکونی روستایی مددجوی کمیته امداد در عبدالله‌گیو، بهره‌برداری ایستگاه پمپاژ و شبکه برق فشار متوسط واجرای خط انتقال آبرسانی روستای بشکن_آق‌قایه به طول ۱۳۰۰متر از برنامه‌های ایام دهه‌فجر امسال است.

وی بیان کرد:  تجهیز و راه‌اندازی هنرستان شهید شوشتری، تبدیل و تقویت شبکه برق فشار ضعیف روستاهای ساقی‌بیگ، آق‌قایه، کوه سخت و برزنون، جدول‌گذاری، سنگ فرش و آسفالت معابر برزنون، توسعه فضای آموزشی کلیدر و توسعه فضای اداری پلیس راه از برنامه‌هایی است که به مناسبت دهه‌فجر افتتاح می‌شود.

صدیقی اضافه کرد: پروژه‌های بخش کشاورزی شامل بهره برداری از طرح آبیاری قطره‌ای و کم‌فشار اراضی سد روستای ینگجه با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌ها و طرح‌ها است.

بخشدار سرولایت با ذکر اینکه بیش از ۱۵ برنامه فرهنگی در این ایام برگزار خواهد شد تصریح کرد: جشن انقلاب و مبعث نبی مکرم اسلام در روستاهای بخش سرولایت برپا می‌شود، همچنین اجرای برنامه‌های ویژه همزمان با ۱۲ بهمن و لحظه تاریخی ورود حضرت امام(ره) به میهن اسلامی را در روستای طالبی خواهیم داشت.

وی ابراز کرد: عطرافشانی گلزارشهیدان و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری محفل انس با قرآن در زادگاه شهید شوشتری، برگزاری گفتمان دینی و نشست بصیرتی ، مسابقات ورزشی بومی و محلی، بخشی از برنامه‌های فرهنگی در ایام پیروزی انقلاب است.

صدیقی عنوان کرد: در جشن دهه‌فجر امسال نگاه ویژه‌ای به نوجوانان و بانوان شده است از این رو نمایشگاه هنرهای دستی دانش‌آموزان و نمایشگاه دستاوردهای بانوان روستایی در بخش سرولایت برپا خواهد شدو راهپیمایی مردم سرولایت در روز ۲۲ بهمن در سطح بخش پایان مراسم دهه‌فجر است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656377

مهمترین اخبار ایران و جهان: