نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 21:05

پروژه ای با قدمت نیم قرن در قم در آستانه بهره برداری قرار گرفت+فیلم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی فاز پنج عمار یاسر که طرح اولیه آن ۵۰ سال گذشته تصویب شده بود گفت: عملیات اجرایی و ابنیه این پروژه به اتمام رسیده و به‌زودی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم عباس حلوایی زاده امروز در نشست رسانه ای فاز پنجم پروژه عماریاسر در سالن جلسات شهرداری قم  برگذار شد، گفت: فاز پنجم پروژه عماریاسر از حد فاصل خیابان معلم، تا میدان سپاه است .

وی افزود: تا سال ۱۴۰۰ بخشی از تملکات به صورت متناوب انجام شد اما از بهمن سال ۱۴۰۰ شهرداری قم برای تسریع در روند اجرا ورود پیدا کرد ، چرا که این پروژه ابعاد مختلف اجتماعی و اقتصادی دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی فاز پنج عمار یاسر، گفت: عملیات اجرایی و ابنیه این پروژه به اتمام رسیده و به‌زودی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

 

 

مدیر منطقه هفت شهرداری قم نیز بیان داشت: عملیات اجرایی فاز پنج عمار یاسر از بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ با هدف تملک ۲۷۵ پلاک موجود آغاز و روند خرید و تخریب با سرعت ادامه پیدا کرد و در حال حاضر تملک ۱۴ پلاک باقی‌ مانده‌است.

محمد رمضانی گفت: برای تملک ۹۸ پلاک این محور از ابتدای امسال بیش از ۶ هزار میلیارد ریال هزینه و حدود یک و نیم هکتار زمین در قالب این طرح در بافت مرکزی شهر آزادسازی شده‌است.

وی با بیان اینکه برای افزایش عرض این محور تملک سه پلاک مجاور نیز در حال پیگیری است، تصریح کرد: طرح اولیه فاز پنج عمار یاسر از ۵۰ سال گذشته تصویب شده بود که انتظار می‌رود تا قبل از پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم نیز گفت: عملیات عمرانی و ابنیه این طرح تا دو هفته آینده به اتمام می‌رسد.

مسعود بخشی خاطرنشان کرد: بکار رفتن ۲ هزار و ‌۶۰۰ تن میلگرد، ۲۵ هزار تن بتن ریزی و ۱۱ هزار متر مربع عرشه سازی از ویژگی‌های تونل فاز پنج عمار یاسر است.

وی خاطرنشان کرد: تونل غدیر در تکمیل رینگ ترافیکی هسته مرکزی شهر مقدس قم اجرا شده که طی سال‌های آینده با اتصال به طرح‌های دیگر تکمیل خواهد شد.

پایان پیام/ 78041

منبع: فارس
شناسه خبر: 1640233

مهمترین اخبار ایران و جهان: