نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 08:53

رشد ۷۸ درصدی صدور پروانه خروج موقت برای کامیون‌های کشنده از مرز مهران

سرپرست گمرکات ایلام گفت: در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری، ۶۲۳ پروانه خروج موقت برای کامیون‌های کشنده و سایر کالاها صادر شده که رشد ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

میرآقا عبدی سرپرست گمرکات استان ایلام، صبح پنجشنبه ۷ دی‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: بیش از یک میلیارد و ۳۴۶ میلیون و ۶۸ هزار دلار انواع کالا از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر سده است.

وی افزود: این میزان صادرات کالا از مرز مهران در مدت یاد شده با وزن ۲ میلیون و ۳۶۶ هزار تن، رشد ۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

سرپرست گمرک استان ایلام، ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی از مرز مهران شامل انواع محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، مصنوعات فلزی، محصولات پلاستیکی، تجهیزات نیروگاهی، میلگرد و فولادی، سرامیک و چینی‌آلات بهداشتی است.

عبدی خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال ۶۲۳ پروانه خروج موقت برای کامیون‌های کشنده و سایر کالاها صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: در این مدت ۶ میلیون و ۶۴۳ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصدی رشد را نشان می‌دهد.

سرپرست گمرکات ایلام همچنین گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا نیز ۵۰ پرونده کشفیات انواع کالای قاچاق به ارزش ۳۸۲ میلیارد ریال تشکیل شده است.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618533

مهمترین اخبار ایران و جهان: