نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 20:55

160 مصوبه در دور دوم سفر رییس جمهور به هرمزگان

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: 160 مصوبه و بیش از 15 هزار میلیارد تومان منابع جدید برای سفر دور دوم رییس جمهور به هرمزگان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور عصر امروز در نشست شورای اداری هرمزگان اظهار کرد: در جلسات کارشناسی حدود ۱۶۰ مصوبه برای دور دوم سفر منعقد کردیم که اعتبار این مصوبات بیش از ۱۵۵ هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان این که تکمیل کرویدور نوار ساحلی جنوب کشور و اجرای پروژه های محتلف آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی از محوری ترین مصوبات بشمارمی رود، تکمیل پروژه های ریلی، آبرسانی به روستاها و مجتمع های روستایی، تکمیل سدهای مختلف، تکمیل پل خلیح فارس، اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای طرح های حوزه آموزش و پرورش را از دیگر مصوبات دور دوم سفر رییسی به هرمزگان برشمرد.

منصوری عنوان داشت: تردد خودروهای سواری و خدمات عمومی دارای پلاک منطقه آزاد کیش و قشم در سطح استان مطرح شده است که مجموعه کارشناسی پیشنهاد می دهد در صورت صلاحدید رییس جمهور در مصوبات سفر قید و ذکر شود که مقدمات آن فراهم شده است.

معاون اجرایی رییس جمهور به ضرورت تکمیل آبشیرین کن های استان به منظور رفع تنش آبی از این منطقه اشاره و بیان داشت: مصوب شده تا 30 درصد از ظرفیت تولید آب از آبشیرین کن های انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به روستاهای همین استان تعلق گیرد.

 

 

وی به صدور مجوز توسعه شهرک های صنعتی خلیج فارس و جاسک، دریافت عوارض آلایندگی صنایع مختلف در عسلویه و پارسیان و در اختیار قرارگیری ساختمان های بدون استفاده دانشگاه آزاد و پیام نور برای دانشگاه فرهنگیان را نیز از دیگر مصوبات این سفر ذکر کرد.

منصوری به افتتاح ۱۰۵ هزار میلیارد تومان پروژه در سفر رییسی به هرمزگان اشاره و گفت: نتوانستیم تصویر درستی از این وقایع و پروژه ها و برنامه ها به مردم عزیز ارائه کنیم و از آن جا که هرمزگان به کارگاه بزرگ سازندگی بدل شده لذا مسؤولان و رسانه ها، این تلاش ها و اقدامات را به خوبی بیان و بازگو کنند.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1658333

مهمترین اخبار ایران و جهان: