نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 17:12

آیین افتتاح 4000 کلاس درس در سراسر کشور در قم برگزار شد

آئین بهره‌برداری از ۹۵۰ مدرسه با 4 هزار کلاس درس در کشور با حضور مسئولین کشوری و استانی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم واگذاری ۹۵۰ مدرسه صبح امروز جمعه 13 بهمن‌ماه با حضور مهرورزی مدیر کل توسعه و تجهیز سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور،علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم و احمدرضا اجتهادی مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم در مدرسه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.

مهرورز، مدیر کل دفتر تجهیزات سازمان نوسازی مدارس کشور در این مراسم ضمن تبریک ایام پرافتخار حماسه‌سازی ملت ایران، گفت: تمرکز اصلی مدرسه‌سازی در این دولت بر مناطق کم برخوردار و با در نظر گرفتن ساخت ایرانی و اسلامی است.

وی با اشاره به کیفیت بالای ساخت مدارس در کشور، مطرح کرد: امروزه با تقویت بنیان‌های دانشی، فکری و استفاده از نیروی‌های مبتکر مدارس احداث شده از ایمن‌ترین سازه‌های کشور هستند.

مدیرکل دفتر تجهیزات سازمان نوسازی مدارس کشور از تلاش‌های گسترده مسئولین در ارتقای سطح تعلیم و تربیت در کشور تقدیر کرد.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در سخنانی خاطرنشان کرد: این اقدامات نشان دهنده انجام وظایف نظام جمهوری اسلامی ایران در عمل به اهداف خود در محرومیت‌زدایی و توسعه آموزش در کشور است.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در تمامی زمینه‌ها رشد و توسعه داشته است، عنوان کرد: در زمینه پزشکی که یکی از نیازهای ویژه انسان است امروز با اقدامات جوانان و نخبگان ایرانی ۲۶ سال به طول عمر افراد افزوده شده و دسترسی به خدمات پزشکی در دسترس است.

رحیمی با اشاره به اینکه دستاوردهای کشور که با رویکرد تمرکز بر توانمندی داخلی کسب شده است، باید بیان و تبیین شود، گفت: نرخ رشد و سواد در کشور افزایش چشم‌گیری داشته و این با رویکرد سوادآموزی و ترویج این فرهنگ در کشور رخ داده است.

مدیر کل آموزش و پرورش قم اضافه کرد: ایرانی که در روزگارانی اجازه توسعه علمی نداشته و مردم آن تحقیر می‌شدند، امروز از بیش از ۷۰ کشور دنیا دانشجو پذیرفته و مرکزی برای توسعه علمی شده است.

پایان پیام/78048

منبع: فارس
شناسه خبر: 1658033

مهمترین اخبار ایران و جهان: