نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 20:55

ارمنستان:‌ آماده همکاری با باکو در مورد سرنوشت مفقودین جنگی هستیم

ارمنستان یکشنبه شب اعلام کرد که آماده همکاری با جمهوری آذربایجان در خصوص سرنوشت مفقودین و اسرای جنگی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارمنستان یکشنبه شب ادعای باکو مبنی بر عدم ارائه اطلاعات در مورد شهروندان جمهوری آذربایجان که طی جنگ دوم قره باغ و حمله نظامی در سپتامبر برای بازپس گیری قره باغ کوهستانی ناپدید شده‌اند را رد کرد.

به گزارش وبگاه «حتق» کمیسیون اسرا، بازداشت شدگان و مفقودین ارمنستان بیانیه‌ای صادر کرد که بر اساس آن  ایروان نقشه‌هایی را در اختیار باکو قرار داده است که مکان احتمالی ۵۱ جمهوری آذربایجانی کشته شده در جنگ ۲۰۲۰ و ۵۰ نفر از کشته شدگان در دهه نود میلادی را شناسایی می‌کند.

این کمیسیون اعلام کرد که ارمنستان بقایای ۱۴۰ جمهوری آذربایجانی را که در دهه نود میلادی در جنگ کشته شده‌اند، تحویل داده است.

این کمیسیون اعلام کرد که ارمنستان آماده همکاری با باکون برای روشن شدن سرنوشت ۹۹۳ شهروند ارمنستانی است که در دهه نود میلادی و جنگ دوم قره باغ  مفقود شده‌اند.

وزارت خارجه ارمنستان روز شنبه اعلام کرد که علی رغم ارائه نقشه‌های میادین مین به جمهوری آذربایجان، این کشور توجهی به اقدامات اعتماد ساز ارمنستان نمی‌کند.

در روزهای اخیر باکو از کشته شدن شهروندان خود ناشی از انفجار مین خبر داده بود. به دنبال این حادثه، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد:«همه باید بر ارمنستان فشار بیاورند تا اطلاعات دقیق نقشه‌های مین‌های زمینی را بدست آورد.»

وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرد:«ارمنستان در یک اقدام اعتمادساز، تمامی نقشه‌های میدان مین را که در اختیار داشت، به جمهوری آذربایجان تحویل داد.»

ارمنستان اعلام کرده که این تصمیم بر اساس ملاحظات بشردوستانه است، اما جمهوری آذربایجان معتقد است که این اقدام اعتماد ساز نیست.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1652577

مهمترین اخبار ایران و جهان: