نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 14:22

زلزله خوی آسیبی به راه و ابنیه فنی وارد نکرده است

ارومیه - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: با بررسی های انجام گرفته در زلزله روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه آسیبی به راه و ابنیه فنی وارد نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان آرامون ظهر شنبه در بازدید مناطق زلزله زده خوی همراه مشاور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار کرد: ریزش برداری در راستای برقراری تردد جاده ای در ساعات اولیه پس از وقوع زلزله شهرستان خوی انجام شد.

وی با اعلام ریزش برداری در محورهای خوی - قطور و خوی - چالدران در ساعات اولیه پس از وقوع زلزله توسط ماشین آلات راهداری شامل یک دستگاه گریدر و یک دستگاه لودر در هر یک از محورهای ذکر شده، افزود: هم اکنون تردد در این محورها بدون مشکلی در جریان است.

آرامون با ابراز همدردی با زلزله زدگان شهرستان خوی افزود: در محورهای روستایی قاشقابلاغ ، بیانلو و حصار کوچک هم ریزش کوه و مسدودی وجود داشت که این محورهای روستایی نیز توسط راهداران خدوم توسط یک دستگاه لودر در اسرع وقت بازگشایی و امکان اعزام کامیون های حامل چادر و اقلام ضروری هلال احمر به این مناطق زلزله زده میسر شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: اعزام ۶ دستگاه کامیون برای بارگیری و حمل چادر و اقلام ضروری از هلال احمر شهرستان های ارومیه، ماکو، چالدران و خوی به مناطق زلزله زده توسط این اداره کل از سایر اقدامات انجام شده در راستای خدمت رسانی به مناطق زلزله زده شهرستان خوی بوده است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر حدود ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه چهارشنبه ۲۸ دی خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

مکان دقیق این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۵۸ درجه و عرض جغرافیایی ۳۸.۵۸ و عمق ۱۰ کیلومتری زمین بود.

تاکنون چندین پس‌لرزه با قدرت‌های مختلف در مناطق زلزله زده ثبت شده است که در زمان برگزاری شورای ستاد بحران نیز چندین پس‌لرزه احساس شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 988333

مهمترین اخبار ایران و جهان: