نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 16:42

گردهمایی ائمه جمعه استان کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه- گردهمایی امامان جمعه اهل سنت و تشیع استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر پنجشنبه گردهمایی امامان جمعه اهل سنت و تشیع استان کرمانشاه با حضور حضرت آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد.

در این دیدار برخی از امامان جمعه استان به ارائه نظرات خود پیرامون مسائل مختلف استان کرمانشاه پرداختند.

حضور آیت الله علما در کرمانشاه وحدت آفرین است

ابتدا ماموستا مرادی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با تقدیر از دیدگاه‌های وحدت بخش آیت الله علما اظهار کرد: با وجود آیت الله علما مشکلات استان هیچ است هر کجا به بن بست می رسیم به ایشان پناه می بریم.

وی افزود: مؤلفه‌های آرامش استان مرهون وحدت است که بین اقشار مختلف استان و مذاهب است، از جمله مودت و محبت بین شیعه و سنی زبانزد و باعث افتخار است که هیچگاه استکبار و دشمنان نتوانستند در بنیان مرصوص آنها نفوذ کنند.

ماموستا مرادی با انتقاد از نرخ بالای بیکاری در کرمانشاه، تصریح کرد: بزرگترین مشکل استان بیکاری و عدم ازدواج جوانان است، هر چند کرمانشاه ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد، اما متأسفانه کرمانشاه جز آخرین استان‌های بود که استاندار آن منصوب شد و اولین استانی بود که استاندار آن عوض شد.

در ادامه حجت الاسلام زمانی امام جمعه اسلام آباد غرب طی سخنانی گفت: خیر خواهی برای دست اندرکاران نظام را باید مد نظر داشته باشیم، باید گفت امامان جمعه فارغ از هر گونه منفعت طلبی هستند و نصایح آنها مشفقانه است، از استاندار می‌خواهم به همه شهرستان‌ها سر بزنند و وقت بگذارند، ما بدون هیچ توقع و منتی تمام تجارب خود را تقدیم می‌کنیم.

در تعیین مدیران تسریع شود

ماموستا فخری امام جمعه اهل سنت جوانرود نیز طی سخنانی خاطرنشان کرد: باید مراقب نفوذی‌ها باشیم که وحدت استان را نشانه رفته اند، شهرستان جوانرود بسیار حساس است و نگاه ویژه مسؤولین را می‌طلبد.

حجت الاسلام صالحی امام جمعه شهرستان قصر شیرین با تاکید بر اهمیت وحدت در استان کرمانشاه، گفت: در استان بیشتر از هر زمانی احتیاج به وحدت بین دستگاه‌های دولتی و نهادهای های انقلابی احساس می‌شود، در برخی از شهرستان‌ها مسؤولان با سرپرستی اداره می‌شود که باید هر چه سریع‌تر این مساله اصلاح شود.

گردهمایی ائمه جمعه استان کرمانشاه برگزار شد

وی افزود: باید رویکرد فرهنگی جدید با جلوه‌های جدید و رویش‌های تازه در جبهه انقلاب پدید آید.

حجت الاسلام صالحی با اشاره بر نیاز جامعه امروز بر حرکت حول مسجد، ادامه داد: متأسفانه امروز مسجد محوری را کنار گذاشته ایم لذا باید رخدادها عمدتاً با محوریت مسجد باشد تا جایگاه از مسجد بازگردد.

ماموستا شیخی امام جمعه اهل سنت ثلاث باباجانی نیز تصریح کرد: سه ماه ناهنجاری اجتماعی را پشت سر گذاشتیم اما متأسفانه بعضی مسؤولان نگران نبودند؛ اگر همه برای نظام قدم برداریم مشکلی نیست ولی مشکل اینجاست که برخی به جای توجه به نظام، برای خود تلاش می‌کردند.

پیشنهادی برای تشکیل کمیته رفع مشکلات شهرها

حجت الاسلام آرمند امام جمعه بیستون نیز پیشنهادی برای تشکیل کمیته‌ای توسط استاندار برای رفع مشکلات شهرها داشت که آن را ارائه داد.

حجت الاسلام اکبری امام جمعه شهرستان سنقر و کلیایی نیز طی سخنانی اظهار کرد: استاندار باید بر انتصاب‌ها دقت نظر ویژه داشته باشد و افراد غیر همراه با نظام کنار بگذارد.

دقت در انتصابات و عزل مدیرانی که در تراز انقلاب نیستند

وی همچنین با انتقاد از عدم پرداخت به موقع حقوق نیروهای شرکتی، افزود: متأسفانه نیروهای شرکتی در ادارات و نهادها گاهی تا سه ماه حقوق نمی‌گیرند که با ساز و کار نظام هماهنگ نیست؛ و مشاهده می‌شود در جاهایی برنامه‌ها در تراز انقلاب نیست و افرادی در رأس امور هستند که اعتقادی ندارند.

گردهمایی ائمه جمعه استان کرمانشاه برگزار شد

حجت الاسلام اکبری همچنین با انتقاد از عدم اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کرمانشاه، گفت: در بعضی جاها هنوز زمین برای احداث مسکن مشخص نیست، استان کرمانشاه در ساخت مسکن عقب است.

همچنین در ادامه این دیدار حجت الاسلام رضایی امام جمعه شهرستان هرسین با انتقاد از گرانی به ویژه در حوزه پروتئینی (گوشت)، گفت: قیمت گوشت در استان کرمانشاه بالاست و خانواده‌ها برای تهیه گوشت در سبد غذایی با مشکل رو به رو هستند.

وی با انتقاد از بی توجهی برای برخورد با بی حجابی، گفت: باید عدم خدمت رسانی به بی حجاب‌ها مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 973033

مهمترین اخبار ایران و جهان: