نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 05:42

رهبر کره شمالی افزایش تولید سلاح های هسته ای تاکتیکی را خواستارشد

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی افزایش تولید سلاح های هسته ای تاکتیکی و توسعه موشک های بالستیک جدید قاره پیما را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی تولید مقادیر زیادی از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری مرکزی کره شمالی همچنین گزارش داد که کیم جونگ اون ساخت موشک اندازهای ۶۰۰ میلیمتری را خواستار شد و افزود که می‌توان از سکوهای این موشک‌ها برای شلیک سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی استفاده کرد.

رهبر کره شمالی در عین حال بر توسعه موشک‌های بالستیک جدید قاره‌پیما و پرتاب یک ماهواره نظامی در مدار طی آینده نزدیک تاکید کرد.

کیم جونگ اون همچنین تداوم تقویت توانمندی‌های دفاعی کره شمالی با توجه به فضای تحریک آمیز در شبه جزیره کره را خواستار شد.

این در حالی است که ارتش کره جنوبی از اقدام پیونگ یانگ در شلیک یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن در نخستین روز سال جدید میلادی (۲۰۲۳) خبر داد.

بر اساس این گزارش، اطلاعاتی درباره برد این موشک و ارتفاع و سرعت آن منتشر نشده است.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که احتمالاً شلیک این موشک در واکنش به آزمایش موشک جدید کره جنوبی که با سوخت جامد کار می‌کند، صورت گرفته باشد.

این در حالیست که ارتش کره جنوبی بامداد روز شنبه هم از شلیک موشک بالستیک توسط همسایه شمالی این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی یک موشک بالستیک را به سمت دریای شرقی شبه جزیره کره شلیک کرد.

ارتش کره جنوبی همچنین افزود که در حال ارزیابی مشخصات این موشک شامل مسافت پرواز و ارتفاع و سرعت آن است.

«کیم گان» (Kim Gunn) نماینده ویژه کره جنوبی در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره روز شنبه با «سانگ کیم» (Sung Kim) و «تاکی هیرو فاناکوشی» (Takehiro Funakoshi) همتایان خود از آمریکا و ژاپن در ارتباط با آزمایش اخیر موشک بالستیک کوتاه برد از سوی کره شمالی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه کره جنوبی در این خصوص آمده است که نماینده ویژه این کشور در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره به همتایان خود گفته است که اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ موفق نخواهد بود و جامعه جهانی باید به طور محکمی به هرگونه اقدامی که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌ کند، پاسخ دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 946733

مهمترین اخبار ایران و جهان: