نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 16:03

واکسیناسیون و بیماریابی اتباع خارجی در دشتستان آغاز شد

بوسهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از آغاز پویش واکسیناسیون و بیماریابی اتباع خارجی در ای شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ماریا خویشدوست ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارائه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال و سرخک برای کودکان غیر ایرانی زیر ۱۵ سال، از دهم دی‌ماه هم‌زمان با سراسر استان در مراکز، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت به مدت یک ماه اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق سامانه الکترونیک سیب (سلامت) در حدود پانزده هزار و ۲۰۱ نفر اتباع خارجی ثبت سامانه شده‌اند که توسط مراقبین سلامت و بهورزان خدمات بهداشتی دریافت می‌کنند و همچنین طبق این سامانه ۶ هزار و ۵۶۴ کودک زیر ۱۵ سال اتباع خارجی باید در این پویش واکسن سرخک و فلج اطفال تکمیلی دریافت کنند.

خویشدوست خاطرنشان کرد: واکسیناسیون مهم‌ترین اقدام برای سلامت کودکان است و واکسیناسیون کودکان (ایرانی و غیر ایرانی) به شکل یکسان و کاملاً رایگان انجام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: مهم‌ترین هدف از اجرای این پویش، آشنا کردن اتباع غیر ایرانی با واحدهای ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی برای تداوم دریافت خدمات در درازمدت است، لذا ارائه خدمات در مراکز، خانه‌های بهداشتی و پایگاه‌های ثابت انجام می‌شود به‌جز در موارد مربوط به تیم‌های سیار که به ارائه خدمات در مناطق دور از دسترس و مزارع می‌پردازند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 945833

مهمترین اخبار ایران و جهان: