نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 09:02

کاهش ۱۰ درجه ای دما در گلستان/ خزر مواج می شود

گرگان- مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود سامانه ناپایدار به استان خبرداد و گفت: این سامانه تا روز جمعه در گلستان فعال خواهد بود و طی این مدت دمای هوا تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

امان محمد کمالی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: روز گذشته (چهارشنبه) جو آرامی را در گلستان شاهد بودیم و بیشینه دما به ۲۳ درجه سانتیگراد رسید.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: از شامگاه چهارشنبه با جریانات شمالی شاهد رشد ابر در استان هستیم و بارش‌های را به صورت پراکنده به خصوص در اوقات عصر و شب امروز (پنج شنبه) پیش بینی می‌کنیم.

وی بیان کرد: بارش‌ها در نواحی کوهستانی به صورت برف به همراه پدیده مه خواهد بود و دمای هوا هم حدود ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

کمالی ادامه داد: به لحاظ بارشی این سامانه ضعیف بوده و اغلب نواحی گلستان یا بارش ندارند و یا بارش‌های ضعیفی را دریافت می‌کنند.

طبق گفته مدیرکل هواشناسی گلستان دریا هم مواج بوده و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

وی گفت: روزهای جمعه و شنبه جو استان موقتاً آرام خواهد بود اما سامانه بارشی دیگری از روز یکشنبه استان را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد که طی چند روز سبب ناپایداری هوا خواهد شد.

کمالی بیان کرد: دمای هوا در طول فعالیت این سامانه به صورت محسوس کاهش یافته و انتظار داریم برای اواسط هفته آینده مناطق سردسیر استان مانند مراوه تپه بارش برف را هم تجربه کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 956033

مهمترین اخبار ایران و جهان: