نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 07:30

خبر خوب| ما را حسین (ع) دور خودش جمع می‌کند/ یک هزار زندانی چطور آزاد شدند؟

باورتان می‌شود فقط چند روزی مانده مهمانی خدا تمام شود، دیگر نه خبری از بی‌حالی و روزه بردن‌های میانه روز می‌ماند نه سحرهای پرشور و انتظار برای افطاری‌های دور هم، ولی خبر خوب اینکه بیست و چند روز روزه‌داری و بیشتر اطاعت خدا کردن، عجیب دل‌ها را رقیق کرده و خبرخوب شنیدن و دیدن و گفتن، دلپذیرتر از همیشه است چراکه سهم شما از ساختن این خبرها از دیگر ایام سال بیشتر و پررنگ‌تر است.

گروه خبرخوب- باورتان می‌شود فقط چند روزی مانده مهمانی خدا تمام شود، دیگر نه خبری از بی‌حالی و روزه بردن‌های میانه روز می‌ماند نه سحرهای پرشور و انتظار برای افطاری‌های دور هم، ولی خبر خوب اینکه، بیست و چند روز روزه‌داری و بیشتر اطاعت خدا کردن، عجیب دل‌ها را رقیق کرده و خبرخوب شنیدن و دیدن و گفتن، دلپذیرتر از همیشه است چراکه سهم شما از ساختن این خبرها از دیگر ایام سال بیشتر و پررنگ‌تر است. باشد که اثر آن به جانمان بنشیند برای همه اوقات. حال این شما و این بسته خبرهای خوب که چشم به راه دیدگان پر مهر شما هستند.

*تولید مثانه مصنوعی برای نخستین بار در ایران

«تولید مثانه مصنوعی برای نخستین بار در ایران»، اگر شما هم وقتی این عبارت را خواندید، خنده‌تان گرفت که این چه خبری است و اصلا مثانه مصنوعی دیگر چه صیغه ای است که تولیدش اینقدر خبرساز باشد، به شما تبریک می‌گویم شما خود خبر خوب سیاری هستید که به احتمال زیاد از این همه خوش خبری و سلامتی‌تان اطلاع دقیق ندارید!
آخر می‌دانید بعضی که بیماری های بدخیم می‌گیرند و راه به جایی ندارند، مجبور می‌شوند مثانه شان را تخلیه کنند و یکی از اعضای حیاتی‌شان را برای یک زندگی معمولی از دست می‌دهند. دیدید؟ فکر کردن به آن هم سخت و دردناک است چه برسد به دچارش شدن.
اما غم تان نباشد که این عزیزان دل رنجور، دیگر قرار نیست این عضو مصنوعی مهم را از جامعه علمی و پزشکی دنیا تهیه کنند و در خارج از کشور به فکر درمان باشند، چراکه دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به تولید مثانه مصنوعی شده است.
یک تولید تر و تمیز که از نظر فناوری منطبق با پیشرفت‌های روز دنیاست و قیمتش هم ارزان‌تر از نمونه خارجی‌اش هست، دیگر چه بهتر از این؟
زنده باد پزشکان و دانشمندان این سرزمین که مرهم دردهای این مردم اند و به امید پیشرفت روزافزون شان برای سلامت و آسایش بیشتر ایران مان.

*«گر دست فتاده‌ایی بگیری مردی»/ آزادی ۱۰۰۰ هزار زندانی و ۲ هزار میلیارد بدهی که صفر شد

بیایید از عالم پزشکی سری به دنیای آدم‌هایی متفاوت بزنیم، مثلا زندانیان بدهکار. چشم تان پی خبر خوبش می‌گردد؟ دور سر تک تک‌تان بگردم که که حسن ظن از سر و روی تان می‌بارد و صبور و آقاوار و خانمانه نشسته‌اید به خواندن و فهمیدن.
جانمان برایتان بگوید سالی که گذشت برای هر کدام از ما به گونه‌ای بوده ولی در پایتخت برای زندانی‌ها، آنها که فقط بدهکار مالی بوده‌اند و خرج شان به دخل شان چربیده و زورشان نرسیده و به زندان افتادند، از همه سخت‌تر گذشته.
آنها که دل در دل شان نبوده که از بند رها شوند، بیایند همت کنند و زندگی را دوباره بسازند.
خدا هم که از هر آنچه در قلب‌ها می‌گذرد، آگاه است. نگاه لطف به آنها کرده و ۱۰۰۰ نفر از آنها با جلب مشارکت خیرین و اعطای تسهیلات ارزان قیمت، به آغوش خانواده و جامعه بازگشته‌اند و چه خبری خوب‌تر از آزادی و دادن فرصت دوباره به آدم‌ها.

کل بدهی این زندانی‌ها، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بود، کم پولی نیست برای پرداختن، اما همه می‌دانیم «و خدا بزرگتر از آن است» پس جلسات مستمر کمیته‌های صلح و سازش، شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها تشکیل شد، شکات و طلب کاران که دل بزرگ بودند و بخشنده، بعضی تخفیف و بعضی رضایت دادند،
۹۰ میلیارد تومان هم از طرف ستاد دیه، مرکز مراقبت بعد از خروج، از محل کمک‌های خیرین و نیکوکاران و تسهیلات بانکی جمع شد که زدند تنگ بقیه پول‌ها و بالاخره هدیه آزادی به این هزار زندانی داده شد، باشد که این زندانی‌های آزاد شده هم روزی خود دستگیر، از پا افتاده‌ای شوند.

*خبری به شیرینی عسل

«عسل ایران به ۲۲ کشور جهان به ارزش ۵.۶ میلیون دلار صادر می‌شود. چین، بحرین، کویت، قطر، عمان، آلمان، انگلیس، کانادا، هونگ‌کونگ، استرالیا،اندونزی، مالزی، عراق، و لبنان از مهم ترین مقاصد صادراتی هستند.
براساس آمارهای سازمان خواروبار کشاورزی ملل متحد، ایران پس از چین و ترکیه در جایگاه سوم تولید عسل در بین کشورهای جهان قرار دارد.»
این‌ها را رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون تمام و کمال گفته و خبری شیرین تر از عسل را به صفر تا صد صنف تولیدکنندگان عسل داده است، ما هم گفتیم بعد از شیرینی خبر آزادی زندانی، کامتان به شنیدن این خبر بامزه، شیرین تر شود و به ایران و ایرانی بودن تان بیشتر ببالید، که چنین خبرهایی، خبر رفاه و رونق بیشتر اقتصادی کشور است. پس گوارای وجودتان و امید برای کسب مقام نخست این عرصه.

*نذری ملی به نیت ۷۲ تن/ ما را حسین (ع) دور خودش جمع می‌کند

کامتان که حسابی شیرین شد، حال بیایید سری به دیار آذربایجان شرقی بزنیم و ببینیم این روزهای روزه داری و مهمانی خدا در تبریز چه می‌گذرد.
اینجا هم افطاری می‌دهند، ولی خب کمی متفاوت است  و البته پر و پیمان. ۷۲ دیگ به نیت ۷۲ تن از شهدای کربلا بار گذاشته‌اند و هر کسی یک گوشه کار را گرفته، نه بحث سمت و رسانه‌ای کردن کاری است نه بودجه دولتی در میان است و نه خدایی نکرده عکس و فیلم گرفتن‌های نمایشی با نیازمندان.
اینجا سفره کَرَم الهی، با پویش تماما مردمی برپا شده. از سال ۹۹ که کرونا به جان مردم افتاد و خیلی‌ها را خانه نشین کرد این مردان و زندان در محرم و صفر و ماه مبارک رمضان، شب‌های قدر، میلادهای مبارک، دیگ‌هایشان را برپا کردند و تا الان چراغ این مهمانی خاموش نشده.
در اینجا هم خادم حرم حضرت علی (ع) را می‌بینید، هم مردان سالخورده، هم مرد و زنان جوان و پای کار، هم دهه هشتادی‌های باذوق و مسئولیت پذیر. انگار کن وحدت و خوش رسمی روزگار را به تصویر می‌کشند، آن هم با زبان روزه و این همه هماهنگی بی مزد و بی منت به راستی «ما را حسین (ع) دور خودش جمع می‌کند» برایمان تداعی می‌کند.

این گروه جهادی که کارش را خیلی سال نیست شروع کرده، یک طرح ملی را رقم زده تماشایی. طرحی که هم اکنون در نوزدهمین مرحله خود قرار دارد و در هر مرحله بیش از ۱۲ هزار پرس غذا طبخ و پخش شده است، اما این غذاهای بهشتی نصیب که می‌شود؟ سوال قشنگی است و پاسخی قشنگ تر دارد، بدون شک نیازمندان.
البته چون یک طرح تماما مردمی است، به نیت خیّر هم بستگی دارد، بعضی افرادی که این نذرواره مشارکت می‌کنند می‌گویند هرجا خواستید توزیع کنید ولی تعدادی هستند که خودشان تعیین می‌کنند مثلا برای یتیمان، افراد بی‌سرپرست یا فقرا و این گروه هم اطاعت امر می‌کند.
همیشه‌ به این نذری‌ دادن و این خدمت گذاری ها! که رزقی است وصف نشدنی برای تک تک ما.

* آثاری از یک زیارت که از عقل نیاید

«از اولیاء الهی، سینه به سینه، یک یادگاری دارم که عمل به آن برکات فراوانی دارد. ماه مبارک رمضان، این ضیافت الهی را با یک زیارت جامعه کبیره به آخر برسانید. بر اثر این عمل این، ضیافت چنان رنگین خواهد شد که آثارش از عقول ما خارج است و دیگر روزی به کار خواهد آمد که آن روز هیچ چیز دیگری به کار نخواهد آمد».
این‌ها را استاد اخلاق آیت الله «فاطمی نیا» با همه دست و دلبازی قبل از سفرشان به دنیای ابدی، با ما در میان گذاشتند، چه خوب می‌شود اگر در این چند روز باقی مانده از ماه مبارک، هر وقت حالمان خوش بوده و همه چیزمان تکمیل، زیارت جامعه کبیره بخوانیم و خودمان را به رزقی که در عقل نمی‌آید، مهمان کنیم.

خوش خبرباشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1156577

مهمترین اخبار ایران و جهان: