نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 20:17

ساخت مدرسه دارالفنون با ۲۰۰ میلیارد تومان در اردبیل

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ساخت مدرسه دارالفنون در استان اردبیل با اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری عصر دوشنبه در دیدار جامعه فرهنگیان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: با تولید محتوا در پاسداشت هفته معلم از طریق فضای مجازی سعی می‌کنیم تا فعالیت‌های انجام شده را به روشنی تبیین و تشریح کنیم.

وی تصریح کرد: در گرامیداشت هفته معلم در کنار تجلیل از معلمان و به صدا در آمدن زنگ سپاس، سعی خواهیم کرد تا با نشست‌های صمیمی با فرهنگیان پاسخگوی دغدغه‌های آنها و راهگشا در این مسیر باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: شبکه شاد ظرفیت خوبی را فراهم کرده تا ما بتوانیم نهضت تبیین و روشنگری را به درستی اجرا کرده و با تولید محتواهای غنی در مسیر پیشرفت و تعالی نسل آینده گام‌های جدی‌تری را برداریم.

صفری افزود: در گرامیداشت هفته معلم، فرهنگیان منتخب فردا دیداری را با مقام معظم رهبری سپس رئیس جمهور انجام می‌دهند و در کنار آن قرار است سایر مسئولان نیز پای درد دل معلمان و فرهنگیان بنشینند.

وی غبارروبی از مزار شهدا و حضور در منزل معلمان پیشکسوت و قدردانی از زحمات آنها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در قالب طرح ملی «لاله‌های روشن» و سپاس از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه اجرای برنامه‌هایی را در سطح استان شاهد بودیم که تاکنون ۷۰ درصد این برنامه‌ها به نتیجه رسیده است.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۱۸ اردیبشهت اجلاسیه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز را در استان اردبیل با سخنرانی میهمانان کشوری شاهد خواهیم بود و امیدواریم در همه مدارس استان، نواحی و مناطق پیش اجلاسیه‌ها و برگزاری یادواره‌های شهدا را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به تأکیدات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل مبنی بر بیان تذکر در جلوگیری از انحرافات و تقویت نظام ارشادی، انشاءنویسی و سایر فعالیت‌های فرهنگی، هنری مورد توجه قرار گرفته و ۳۰۰ نفر دانش‌آموز منتخب در این زمینه تجلیل می‌شوند.

صفری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با تهیه داستان‌های کوتاه تربیتی از صاحبان ۲۶۰ اثر منتخب تجلیل شده و در مصلاها نیز راه‌اندازی میز خدمت را پیش از خطبه‌های نماز جمعه شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: تمام معلمان استان اردبیل شامل ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در طرح رتبه‌بندی مورد توجه قرار گرفتند و ۸۵ درصد رضایت معلمان را از اجرای این طرح شاهد هستیم.

صفری گفت: برای رفع دغدغه ۱۵ درصد باقی‌مانده میز تکریم رتبه‌بندی در مناطق و نواحی راه‌اندازی شده و امیدواریم به سرعت همه معلمان از مزایای این طرح منحصر به فرد استفاده کنند.

وی افزود: دولت ۴۲ هزار میلیارد تومان منابع برای اجرای آن در نظر گرفته و شایسته است چنین تلاش‌ها و زحماتی را به خاطر برخی مسائل حاشیه‌ای کم رنگ جلوه ندهیم.

صفری از حل مشکل مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس استان با همکاری اولیا و ترغیب و تشویق دانش‌آموزان به برپایی کلاس‌های حضوری خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۲۰ روز باقی‌مانده به امتحانات نهایی همه دانش‌آموزان به صورت حضوری در مدارس حاضر شده و تحصیل فراگیری را انجام می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ساخت مدرسه دارالفنون در اردبیل با ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز شده و در کنار آن تلاش بر برچیده شدن مدارس کانکسی و سنگی در استان تا سال ۱۴۰۴ است.

صفری بیان کرد: با پیگیری و تلاش دولت سیزدهم شاهد راه‌اندازی ۴۰ چمن مصنوعی در مدارس بودیم و ۵۰ هزار متر مربع بر فضای ورزشی مدارس افزوده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: ۲۸ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه جذب کردیم و امیدواریم تا پایان سال مالی جذب منابع بیشتری را نیز در این بخش شاهد و ناظر باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1180977

مهمترین اخبار ایران و جهان: