نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 03:33

اجرای مسابقات فرهنگی و هنری «بهار تا بهار» در مراکز کانون‌ها

خرم‌آباد- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان از اجرای مسابقات فرهنگی و هنری با عنوان «بهار تا بهار» در مراکز کانون‌ پرورش فکری این استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد محمدی روز شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها، اظهار داشت: با شروع ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی به صورت مجازی و حضوری در مراکز فرهنگی هنری کانون استان لرستان برگزار شده‌اند.

وی بیان داشت: مسابقه فرهنگی، هنری و ادبی «بهار تا بهار» توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان در حال برگزاری است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، گفت: این مسابقه در محورها و قالب‌های نقاشی با عنوان «رنگ افطار»، ️کارت پستال سازی با عنوان «بهارانه»، خوشنویسی با عنوان «رمضان ماه عبادت»، عکاسی با عنوان «سفره ساده افطاری من» و️ عکس نوشت با عنوان «رمضان و نوروز» است که کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال در این رشته‌ها آثار خود را ارائه خواهند داد.

محمدی، افزود: شرکت کنندگان آثار خود را تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان لرستان تحویل دهند.

وی به فعالیت‌های مشترک همه مراکز کانون در سراسر استان اشاره کرد و گفت: فضا سازی متناسب با ماه میهمانی خدا، پادکست، ایستگاه نقاشی با عنوان رنگ و یا سفره افطار، روخوانی و جمع خوانی قرآن، کارگاه‌های ادبی با موضوع رمضان و روزه، معرفی شخصیت امام علی (ع) و کتاب‌های دینی و شب‌های قدر، قصه‌های دینی و احادیث، نمایش فیلم‌های دینی، کارت پستال سازی با موضوع رمضان در حال اجرا هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، اضافه کرد: ویژه برنامه‌هایی با موضوع معرفی فضیلت‌های شب‌های لیالی قدر، شهادت حضرت علی (ع)، افطار المومنین، عفاف و حجاب با دعوت از ائمه جمعه شهرستان‌ها و بحث و گفتگو و پرسش و پاسخ در این خصوص، قصه گویی، روخوانی کتاب، نشست‌های تخصصی با موضوع سن تکلیف و اعمال شب‌های قدر در مراکز کانون سراسر استان برگزار شده‌اند.

محمدی به اهدای بسته‌های فرهنگی به مؤسسه‌های خیریه و ایتام اشاره کرد و بیان داشت: بسته‌های فرهنگی شامل کتاب، بازی و سرگرمی و… به مؤسسه‌های نگهداری از کودکان و نوجوانان زیر نظر بهزیستی در ایام ماه مبارک رمضان اهدا شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1152133

مهمترین اخبار ایران و جهان: