نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 16:05

۴۶ رشته به هنرستان‌های زنجان اضافه می‌شود

زنجان-معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به هدفگذاری ۴۲ درصدی تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های فنی گفت: ۴۶ رشته به هنرستان‌های زنجان اضافه می‌شود.

وهاب ادیبی در گفت‌وکو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ حدود ۳۷ درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل بودند که در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ با ۲ درصد افزایش این رقم به ۳۹ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هدفگذاری شده در سال تحصیلی آینده ۴۲ درصد دانش‌آموزان به تحصیل در هنرستان‌ها و ۵۸ درصد به رشته‌های نظری هدایت شوند، ابراز کرد: امسال رشته‌های تحصیلی به روزرسانی شده و ۴۶ رشته جدید به هنرستان‌ها اضافه می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه رشته‌های فاقد متقاضی حذف می‌شوند، یادآور شد: سیاست وزارتخانه این است که با تجمیع رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش به سمت کیفی‌سازی برویم و شاهد افزایش رشته‌ها و تحصیل در آن‌ها باشیم.

وی تربیت نیروی انسانی ماهر و اشتغال را ماهیت فعالیت هنرستان‌ها خواند و گفت: آمارهای اشتغال سایر دستگاه‌ها نشان می‌دهد اشتغال فارغ‌التحصیلان هنرستانی در بازار کار بیش از سایرین است.

ادیبی ادامه داد: ایجاد هنرستان‌ها در جوار صنایع و کارگاه‌های صنعتی به طور جدی پیگیری می‌شود و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با شرکت شهرک‌های صنعتی منعقد شده است و با اداره صمت نیز جلساتی داشتیم تا بتوانیم نیروی مورد نیاز این مراکز را برای سال‌های آینده تربیت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سیاست استان و وزارت آموزش و پرورش این است که تعداد ورودی دانش‌آموزان به رشته‌های تجربی و انسانی کاهش و ورود محصلان به رشته‌های فنی، ریاضی و معارف افزایش یابد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان بیان کرد: در حال حاضر وضعیت نیروی انسانی و امکانات مدارس و زیرساخت‌ها را بررسی می‌کنیم تا بتوانیم با ساماندهی نیرو و امکانات این سیاست را تحقق بخشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186077

مهمترین اخبار ایران و جهان: