نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 10:16

جبهه تربیتی در استان البرز تشکیل می‌شود

کرج- مدیر تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانش‌آموزی البرز گفت: دانش‌آموزان مؤثرترین قشر هستند و امیدواریم با سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه دانش‌آموزی جبهه تربیتی البرز را تشکیل دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علیرضا وارسته پور صبح پنجشنبه در گردهمایی اجتماع قلوب که با حضور مربیان طرح‌های تربیتی در اردوگاه شهید رجایی برگزار شد، گفت: سیاست کلی سازمان بسیج دانش‌آموزی این است که در قالب طرح‌های تربیتی به مدارس ورود کند؛ در این خصوص سه مربی از طرف پایگاه بسیج و مسجد محله در مدارس فعالیت‌‎‌های تربیتی و تفریحی با دانش‌آموزان انجام و آنان را جذب مسجد می‌کنند.

وی ادامه داد: هدف اصلی طرح، مسجدمحوری است و طی روزهای آینده تعداد ۳۵۰ نفر از مربیان استان که شامل ۱۵۰ خواهر و ۲۵۰ برادر هستند، آموزش می‌بینند.

حجت‌الاسلام وارسته‌پور افزود: طرح‌های تربیتی استان البرز در مقطع ابتدایی با عنوان طرح «شهید عزیزالهی»، در مقطع پوینده با عنوان «شهید بهنام محمدی» و نیز در مقطع پیشگام با عنوان «شهید فهمیده» در قالب ۱۱۰ تیم از استان پیگیری می‌شوند؛ یعنی ۱۱۰ مدرسه در مرحله اول تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

این مسئول تصریح کرد: مربیان از ابتدای شروع کار دستاوردهای متفاوتی داشتند، برخی مدارس ۴۰ نفر جذب و تعداد قابل توجهی از دختران محجبه شده و حجاب برتر را انتخاب کردند، ماحصل این کارها کادرسازی‌های مختلف است که از بین دانش‌آموزان طی این ۶ سال دبیر، کارمندان دولتی و نیروهای نظامی تربیت شده‌اند.

وی گفت: داشتن آمار دقیق در این‌گونه مسائل سخت است و برای همین با آن به صورت کیفی برخورد می‌شود، اما تا جایی که توانستیم از مربیان خود خروجی بگیریم به طور میانگین هر تیمی توانسته با خود ۱۵ نفر را همراه کند.

حجت الاسلام وارسته‌پور در خاتمه با اشاره به اغتشاشات اخیر خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان، نفوذپذیرترین و مؤثرترین قشر هستند و امیدواریم با سرمایه‌گذاری بیشتر در بحث دانش‌آموزی جبهه تربیتی البرز را تشکیل دهیم و دچار چنین حوادث ناگواری در استان نشویم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1171333

مهمترین اخبار ایران و جهان: