نیوز سیتی!
12 فروردین 1402 - 15:13

سردار مؤمنی: موانع بتنی جایگزین گاردریل‌های فلزی در آزادراه کاشان می‌شود

رئیس پلیس راه فراجا با اشاره وضعیت تصادفات در آزادراه کاشان گفت: یکی ازبرنامه‌های پلیس راه این است که موانع بتنی جایگزین گاردریل‌های فلزی در این آزادراه شوند که این کار در برخی از نقاط انجام شده و هنوز در برخی از نقاط باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار حسن مؤمنی رئیس پلیس راه فراجا در حاشیه بازدید از پاسگاه پلیس راه کاشان – اصفهان اظهار داشت: از امروز شاهد موج بازگشت مسافران به موطن‌های خود هستیم و اکثر محورهای مواصلاتی کشور دارای ترددهای پرحجم اما روان است.

وی افزود: در محورهای شمالی کشور ترافیک نیمه سنگین و سنگین را شاهد هستیم و از صبح روز گذشته یازدهم فروردین ماه مجبور شدیم مسیر جنوب به شمال محور چالوس را به علت بار ترافیک و حجم تردد خودروها مسدود کنیم، بنابراین مسیر شمال به جنوب تا اطلاع ثانوی به صورت یک طرفه است و پیش‌بینی می‌کنیم فردا هم این مسیر به صورت یک طرفه باقی بماند.

مؤمنی با اشاره به تردد نیمه سنگین و پرحجم در مسیر هراز و محور رشت – قزین بیان کرد: می‌طلبد که رانندگان صبوری بیشتری داشته باشند و به هیچ عنوان از شانه خاکی جاده استفاده نکنند چرا که این کار خطرات ناگواری به دنبال دارد.

فوت ۶۶۶ نفر از هموطنان در تصادفات شهری و جاده‌ای

رئیس پلیس راه کشور وضعیت تصادفات در نوروز امسال را نگران کننده عنوان کرد و گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا دهم فروردین ماه ۱۴۰۲ تعداد ۶۶۶ نفر از هموطنان در تصادفات شهری و جاده‌ای جان باختند و ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر هم مجروح شدند که برخی از مجروحان بدحال هستند و احتمال دارد که به تعداد جان باختگان نیز افزوده شود.

وی با بیان اینکه ۴ عامل سبقت و سرعت غیرمجاز، توجه نکردن به جلو و خستگی و خواب آلودگی علت بروز ۸۲ درصد حوادث جاده‌ای در کشور هستند از رانندگان خواست تا در هنگام بازگشت از سفرهای نوروزی خود قوانین و مقررات رانندگی را به طور کامل رعایت کرده و از رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی جداً خودداری کنند.

افزایش ۵ درصدی سفرهای نوروزی

مؤمنی از ثبت ۳۹۷ میلیون تردد از ۲۵ اسفند ماه تاکنون در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: سفرهای نوروزی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشت.

رئیس پلیس راه کشور ادامه داد: امسال تردد به طرف استان‌های جنوبی افزایش داشته ولی بیشترین ماندگاری گردشگران در استان‌های مازندران و گیلان است و بیشترین ورودی مسافران نیز به استان‌های مازندران و گیلان، خراسان رضوی، تهران و اصفهان بوده است.

وی با اشاره وضعیت تصادفات در آزادراه کاشان گفت: یکی ازبرنامه‌های پلیس راه این است که موانع بتنی جایگزین گاردریل‌های فلزی در این آزادراه شوند که این کار در برخی از نقاط انجام شده و هنوز در برخی از نقاط باقی مانده است.

مؤمنی خاطرنشان کرد: از مسؤولان استان اصفهان تقاضا داریم که به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشند چون اگر بتوانیم دیواره‌های بتنی را در مسیر رفت و برگشت جایگزین کنیم میزان تصادفات فوتی و جرحی در این محور به میزان بالایی کاهش خواهد یافت.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ج/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1121277

مهمترین اخبار ایران و جهان: