نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 18:29

افزایش 30 درصدی تصادفات منجر به فوت در قم

رئیس‌ پلیس ‌راهور فرماندهی‌انتظامی استان‌قم گفت: سال گذشته در شهر قم از حیث تصادفات، با افزایش 16 درصدی نسبت به سال 1400 روبرو بوده و طبق سامانه رخداد پلیس راهور، متاسفانه از 86 مورد تصادف منجر به فوت در سال 1400 به 112 فقره در سال 1401 رسیدیم که حاکی از افزایش 30 درصدی تصادفات منجر به فوت در قم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، هشتاد‌ و‌ پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم ظهر امروز در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در این جلسه سرهنگ غلامرضا‌صدفی رئیس‌ پلیس ‌راهور فرماندهی‌انتظامی استان‌قم که به عنوان مهمان ویژه حضور داشت، با اشاره به برخی آمارها و اقدامات صورت گرفته پلیس راهور در سال گذشته گفت: در سال گذشته شهر قم از حیث تصادفات، با افزایش 16 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده و طبق سامانه رخداد پلیس راهور، متاسفانه از 86 مورد تصادف منجر به فوت در سال 1400 به 112 فقره در سال 1401 رسیدیم  که حاکی از افزایش 30 درصدی تصادفات منجر به فوت در استان است که با توجه به اینکه نگاه ها به سمت شهر قم ویژه هست، این آمارها در شان استان قم نیست.

رئیس پلیس راهور استان قم گفت: در سال گذشته 53227 فقره تصادف در استان رخ داده که طبق آمارها  37درصد  از این تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو رانندگان است. تغییر مسیر ناگهانی یکی دیگر از دلایل تصادفات است که به سبب نامناسب بودن خط کشی خیابان‌ها و استاندارد نبودن معابر رخ می‌دهد و با اصلاح همین دو مورد می‌توان تا حدودی از حوادث پیرامون این موضوع جلوگیری کرد.

وی افزود: فقط با کنترل بلوار شهید حاج خداکرم و بلوار غدیر می‌توان 25 درصد از تصادفات منجر به فوت را کاهش داد که امسال با نصب دوربین‌های کنترل سرعت و همچنین سرعت‌گیر، کاهش روند چشمگیر تصادفات را در این دو معبر داشته‌ایم و امید است با پیگیری جدی مسئولان درخصوص احداث کمربندی شهر، از تصادفات درشریان‌های ورودی شهر پیشگیری شود تا این آمار تصادفات در راه‌های ورودی شهر به حداقل برسد.

صدفی در ادامه گفت: برای جلوگیری از وقوع تصادفات پیشنهاد می‌کنیم به هوشمندسازی ترافیک شهری بیشتر اهمیت داده شود، و همچنین توقع می‌رود دستگاه‌ها برای فرهنگ‌سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بیشتر تلاش کنند تا ان‌شاءالله این آمار روند کاهشی پیدا کند.

پایان پیام/78032

منبع: فارس
شناسه خبر: 1180933

مهمترین اخبار ایران و جهان: