نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 11:42

گرما میهمان اردبیلی‌ها می‌شود

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان گفت: از روز سه شنبه تا اواسط هفته آینده آسمان استان اردبیل صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از عصر چهارشنبه و به ویژه روز پنجشنبه با حاکمیت جریانات جنوبی وزش باد تند تا نسبتاً شدید در سطح استان اردبیل به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی پدیده غالب خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از اواخر وقت چهارشنبه و روز پنجشنبه با گذر موج کوتاهی از شمال‌غرب کشور آسمان استان اردبیل نیمه ابری تا ابری شده و در مناطقی از استان بارش پراکنده احتمال می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به بارش‌های اخیر در اردبیل تصریح کرد: به رغم وقوع این بارش‌ها شاهد کاهش میزان بارندگی در اردبیل هستیم.

محمدی از کاهش ۳۲ درصدی بارندگی‌های سال آبی جاری در مقایسه با دوره بلندمدت خبر داد و بیان کرد: بیشترین میزان بارندگی استان از ابتدای سال آبی جاری در شهرستان خلخال با ۲۲۶.۴ میلی‌متر و کمترین میزان در شهرستان اصلاندوز با ۴۴.۲ میلی‌متر ثبت شده است.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها در اردبیل از ابتدای سال آبی جاری در اردبیل ۹ میلی‌متر، اصلاندوز دو میلی‌متر، انگوت ۷ میلیمتر، بیله سوار ۵ میلی‌متر، پارس آباد ۵ میلی‌متر، خلخال ۵ میلی‌متر، سرعین ۸ میلی‌متر، کوثر دو میلی‌متر، گرمی ۸ میلی‌متر، مشگین شهر دو میلی‌متر، نمین ۱۰ میلی‌متر، و نیر هم ۱۰ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1126677

مهمترین اخبار ایران و جهان: