نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 08:16

واگذاری املاک دانشگاه فرهنگیان به افراد!

استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید رایزنی کنیم املاک دانشگاه فرهنگیان که در گذشته به افراد و نهادهای دیگری واگذار شده است به خود دانشگاه بازگردانده شوند تا در اختیار فعالیت های این مجموعه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرم صبح امروز در دیدار با رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان یکی از اولویت های مدیریت استان است، اظهار داشت: به تبع این موضوع، تمام دستگاه های مربوط در میدان عمل خواهند بود، چرا که تنها با یک مجموعه نمی توان این امر مهم را پیش برد.

وی گفت: یکی از دغدغه های ما در استان این است که دانشگاه فرهنگیان سر و سامان بگیرد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در آخرین جلسه هیئت دولت در سال ۱۴۰۱ در خصوص مسائل فرهنگی استان ازجمله دانشگاه فرهنگیان گزارش دادم و شخص رئیس جمهور نیز دستورهای لازم را صادر کرد.

خرّم با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان یکی از اولویت های مدیریت استان است، گفت: به تبع این موضوع، تمام دستگاه های مربوط در میدان عمل خواهند بود، چرا که تنها با یک مجموعه نمی توان این امر مهم را پیش برد.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: باید رایزنی کنیم املاک دانشگاه فرهنگیان که در گذشته به افراد و نهادهای دیگری واگذار شده است به خود دانشگاه بازگردانده شوند تا در اختیار فعالیت های این مجموعه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه این دانشگاه باید به تراز واقعی خود برسد گفت: با نگاهی که مقام معظم رهبری به دانشگاه فرهنگیان دارند و همچنین رویکردی که در دولت وجود دارد، باید از فرصت استفاده کنیم تا دانشگاه فرهنگیان به تراز واقعی خود برسد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یک مجموعه فرهنگی است گفت: نگاه سیاسی به مجموعه آموزش و پرورش که یک نهاد فرهنگی می باشد، همچون سم مهلکی است که ضرر آن به استان و خود مجموعه خواهد بود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در این دیدار گفت: بخشی از مشکلات و گره های موجود در دانشگاه با همکاری مسئولان استانی حل و فصل می شود.

سعید غیاثی ندوشن به حمایت های رئیس جمهور از دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور یک کارگروه ویژه برای رسیدگی به مسائل و مشکلات دانشگاه مامور کرده است و در این دولت یک فرصت طلایی برای دانشگاه فرهنگیان به وجود آمده است.

غیاثی از امادگی دانشگاه فرهنگیان برای احداث مجموعه آموزشی در پردیس علامه امینی تبریز خبر داد و گفت: این آمادگی وجود دارد با همکاری مجموعه استان و خیرین، واحد های آموزشی و خوابگاهی در پردیس علامه امینی احداث شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1433177

مهمترین اخبار ایران و جهان: