نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 17:00

عقلانیت در حادثه کربلا موج می‌زند

مشگین شهر- امام جمعه موقت شهرستان مشگین شهر گفت: آنچه که در کربلا مشاهده می‌شود راهبرد عقلانیت در دفاع از حق و ترک محرمات است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عابدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشگین شهر اظهار کرد: قیام عاشورا و اقدام امام حسین تجلی مبانی قرآنی در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه عقل و درایت مؤلفه اصلی جامعه حسینی است، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) قرآن ناطق و معدن تمامی علوم و معارف اسلامی بود و هر جا سخن از امام حسین (ع) است مبانی قرآنی نیز در آن متبلور می‌شود.

امام جمعه موقت مشگین شهر با بیان اینکه عقلانیت در واقعه عاشورا و کربلا موج می‌زند، تصریح کرد: آنچه که در کربلا مشاهده می‌شود راهبرد عقلانیت در دفاع از حق و ترک محرمات بود و هر جامعه‌ای می‌خواهد به قافله حسینی بپیوندد باید این مبانی را در تمام اقدامات و تحرکات خود جاری و ساری کند.

عابدی توجه به جامعیت رفتاری امام حسین در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی را یادآور شد و بیان کرد: اولین ویژگی جامعه مسلمانان شناخت معارف دین است که این شناخت نیز باید منبعث از آموزه‌های عاشورا و کربلا باشد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به ۱۲ مرداد سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: این شورا در برگزاری مراسم ملی و استانی در سطح کلان اقدامات گسترده ای دارد.

امام جمعه موقت مشگین شهر آغاز پیش ثبت نام کاندیداهای مجلس دوازدهم را یادآور شد و افزود: انتخابات اسفندماه سال جاری از اهمیت بالایی برخوردار است و مشارکت عمومی مردم در این انتخابات آینده کشور را رقم خواهد زد.

عابدی اظهار کرد: برگزاری سالم انتخابات نقشه‌های دشمنان را در زیر سوال بردن امنیت ایران نقش بر آب می‌کند و این اصل را در انتخابات ۱۱ اسفند در کشور شاهد خواهیم بود.

امام جمعه موقت مشگین شهر فرارسیدن روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید صارمی را به تمامی خبرنگاران فعال شهرستان تبریک گفته و خواستار توجه بیشتر به مسائل صنفی این مجموعه شد.

عابدی از خبرنگاران و اهل قلم خواست؛ از انتشار اخبار جهت دار و کذب خودداری کرده و با صداقت در گفتار و رفتار زمینه ساز خدمت رسانی به مردم و کشور باشند.

وی با انتقاد از عدم حل مشکل آب شرب شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: مسئولان نباید در آبرسانی به اهالی شهرستان کوتاهی کنند و بهتر است دلایل کمبود آب در منطقه اطلاع رسانی شود.

عابدی از حضور مردم و خیرین در مراسم ماه محرم، جمع آوری نذورات و توزیع احسان در طول دهه اول ماه محرم تقدیر و از تأمین کنندگان امنیت این مراسم قدردانی کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425677

مهمترین اخبار ایران و جهان: