نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 12:36

پیاده‌روی اربعین قدرتمندترین نماد همبستگی میان امت اسلام است

اراک-مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی: گفت: پیاده‌روی اربعین قدرتمندترین نماد همبستگی میان امت اسلام است.

حجت‌الاسلام ماشا الله عبدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیاده روی اربعین ضمن اینکه فرصتی برای عرض ارادت به آستان عصمت و طهارت است، جلوه‌ای از دیپلماسی انقلاب اسلامی ایران برای احیای تمدن نوین اسلامی است.

وی به نقش پیروزی انقلاب اسلامی در شکل‌گیری این گردهمایی عظیم جهانی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت به فرماندهی سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی کار بزرگی را در جهانی کردن زیارت اربعین و شکل‌گیری این گردهمایی انجام داد؛ ایران را به عراق و عراق را به سوریه و لبنان وصل کرد و بالاخره همانطور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند "راه قدس از کربلا می‌گذرد" این نهضت ادامه دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: این راهپیمایی بزرگ که هر سال بهتر از سال گذشته برگزار می‌شود، آثار فردی زیادی دارد و همین بس که براساس روایات و احادیث برای هر قدم زائران، هزاران حسنه ثبت می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدی با بیان اینکه این راهپیمایی آثار اجتماعی نیز به همراه دارد ولی در بُعد جهانی بسیار مهم است، گفت: یکی از آثار این حرکت مغناطیسی، شناساندن امام حسین (ره) به جهان به صورت علنی است و اثر دیگر آن شناخت شیعه و اسلام ناب محمدی (ص) در جهان است که این حرکت شیعه را و اسلام نابش را به جهان معرفی می‌کند.

وی به نمایش گذاشتن انسجام و اتحاد مسلمانان و غیرمسلمان در مقابل ظلم و ستم و استکبار را از دیگر آثار این همایش جهانی اعلام کرد و گفت: راهپیمایی اربعین، نقطه عطفی برای منطقه، شیعیان و جهان اسلام است تا با محوریت قرار دادن آزادگی و آزادمردی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی دشمنان ایستاد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: برکات پیاده‌روی و اجتماع شیعیان در اربعین، ابعادی فراتر از مناسک مذهبی دارد و آن قوت و قدرت اسلام، حقیقت و توان و آمادگی جبهه مقاومت را نشان می‌دهد؛ نمایش اقتدار جهانی در مقابل دشمنان، در این رویداد حق و باطل مقابل هم هستند و اقتداری که در این راهپیمایی به نمایش گذاشته می‌شود نوید پیروزی حق بر جبهه کفر جهانی است.

حجت‌الاسلام عبدی پیاده روی اربعین را قدرت نرم دانست و ادامه داد: این حرکت یک آمادگی و یک مهیا شدن و بسترسازی برای عدالت جهانی و ظهور امام عصر (عج) بوده و اعلام علنی انزجار از دشمنان، ظالمان و ستمگران است.

وی افزود: پیاده‌روی اربعین به یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی میان شیعیان تبدیل شده است و این پیام را دارد که همه آزادی خواهان جهان راه امام حسین (ع) را با این راهپیمایی جهانی ادامه می‌دهند و بستر را برای ظهور امام عصر (عج) و برقراری عدالت جهانی مهیا می‌سازند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484533

مهمترین اخبار ایران و جهان: