نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 07:30

خبر خوب| تعجب خبرنگار المیادین در فاز ۱۱ پارس جنوبی

همت و عمل متخصصان ایرانی توجه دنیا را به خود جلب کرد و چشم‌ها را به سمت ایران سرافراز خیره. مثل خبرنگار المیادین که پس از مراسم افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: «من به عنوان یک خارجی مبهوت شدم. پس این تحریم‌‌های آمریکایی کجاست؟»

گروه خبر خوب: «این چه وضعیتی است؟» دست از کار کشید و گفت:چه وضعیتی آقای رجایی؟ منظور آقای رجایی آسفالت‌کوچه بود. اخم روی صورت رئیس جمهور را که دید، سریع معذرت‌خواهی کرد و گفت:« ببخشید، بد آسفالت کرده‌اند؟ می گویم درست کنند.» حرف او اما چیز دیگری بود. حرفش مردم بود و خدمت به مردم. ایراد از آسفالت نبود. آب پاکی را ریخت روی دستش:« نه آقا! هیچ کوچه ای آسفالت نشده آنوقت آمده‌اید کوچه ما را درست کرده‌اید؟!» برایش عجیب بود مِن‌مِن  می‌کرد و سعی کرد رجایی را قانع کند. اما جواب کوبنده بود:« این ها اخلاق طاغوتی است ما که با اسم کاری نداشتیم؛ مشکل مان با رسم بود.»

تقویم امروز خبرخوب ما مصادف شده با شهادت مظلومانه شهید رجائی و باهنر. یادشان گرامی و نامشان جاودان. بسته خبرخوب ما تقدیم به شما و مردانی که یک عمر برای ایران مقتدر و سرافراز زندگی کردند و جانشان را گذاشتند.

این 20 هزار زائراولی مهمان‌ ویژه‌اند!

چرخ‌های ویلچرش را با دست تاب می‌دهد و هم‌قدم دیگران مسیر را طی می‌کند. پایش که نه، برخلاف بقیه، دست‌هایش است که تاول می‌زند. این دست‌ها در مسیر پیاده‌روی جور پاها را هم می‌کشند. اما شوق دیدار حرم، شوق زائر بودن نمی‌گذارد خسته شود. فکر نمی‌کرد هیچ‌وقت پایش به حرم برسد. هم معلولیت و هم مستضعف بودنش آرزوی کربلا را برایش محال کرده بود. اما امسال  اسم او و خیلی‌های دیگر مثل او در لیست زائران اربعین امام حسین علیه‌السلام نشسته است. رئیس بنیاد مستضعفان  برای تشرف بیش از ۲۰ هزار محروم «زیارت اولی» به‌ عتبات برنامه‌ریزی کرده که یک‌هزار نفر از معلولان جسمی حرکتی تحت پوشش بهزیستی نیز جزو این عزیزان هستند.

 


فکر نمی‌کرد هیچ‌وقت پایش به حرم برسد. هم معلولیت و هم مستضعف بودنش آرزوی کربلا را برایش محال کرده بود.

قصه آقای نانوا و تنور داغ مهربانی!

مثل بعضی از کاسب‌ها نه از کیفیت نانش کم می‌کند نه از قدو قواره‌اش! اوضاع اقتصادی برایش بهانه کم‌فروشی و گران‌فروشی نیست. اتفاقا فرصتی است برای مهربانی. وقتی دید مردانی می‌آیند و برای اینکه نان سر سفره خانواده‌شان ببرند، ته جیب‌هایشان را می‌گردند و آخر هم دست خالی برمی‌گردند. تصمیم گرفت روزی‌اش را با آنها تقسیم کند و کسب و کارش را به برکت‌شان رونق بخشد. همین شد که سر در مغازه‌اش نوشت؛ «نان سر سفره ببرید حتی بدون پول برای نیازمندان»
آقای نانوا یاسوجی را می‌گوییم همانی که حتی حاضر نشد اسمش را به خبرنگارمان بگوید. اما رسمش را گفت تا رسم همه کاسب‌‌ها شود.«در طول روز می‌دیدم که عده ای واقعا پول خرید نان ندارند و عده ای هم برای بردن نان به خانه کارت یارانه خود را به من می دادند اینجا بود که تصمیم گرفتم برای رضای خدا در طول روز تا ۵۰ نفر هم که به نانوایی من مراجعه کنند نان رایگان بدهم.بعد از این تصمیم پیش خودم گفتم خیلی از کسانی که بی بضاعت هستند نمی شناسم. بنابراین تصمیم گرفتم تابلویی نصب کنم تا کسانی که واقعا نیاز دارند بدون اینکه بخواهند به من بگویند نان مورد نیاز خود را بردارند و به خانه ببرند.»


اوضاع اقتصادی برایش بهانه کم‌فروشی و گران‌فروشی نیست. اتفاقا فرصتی است برای مهربانی.

لباس جوانی بر تن ناوگان هوایی ایران

لباس کهن‌سالی نشسته بر تن ناوگان هوایی کشورمان و بعضی‌ از هواپیماهای‌مان هم از فرط پیری زمین‌گیر شده‌اند. البته از حق نگذریم همه این‌ها به لطف تحریم‌های ظالمانه است. همین شد که نوسازی‌ ناوگان هوایی یکی از مهم‌ترین مطالبات عمومی طی سال‌های گذشته بود.

حالا در هفته دولت، رئیس سازمان هوایی کشور از آسمان‌های وطن خوش خبر بود و گفت:« طی ۲۰ ماه گذشته  ۶۰ فروند و بالگرد وارد ناوگان هوایی کشور شده است که ۳۰ فروند آن عملیاتی شده است‌. در تلاش هستیم عمر ۲۶ ساله ناوگان هوایی کشور را ۵سال کاهش دهیم و به زیر ۲۰ سال برسانیم.  بیش از هزار قطعه را در داخل طراحی و تولید می کنیم و هواپیمایی های که امروز خریداری کرده ایم از گذشته زیر ساخت های آن تامین شده است و در حوزه تعمیر و نگهداری آن مشکلی وجود ندارد.»
 


ناوگان هوایی کشور لباس کهنسالی از تن درآورده و عرصه را به جوان‌تر‌ها سپرده

پس تحریم‌های آمریکا کجاست؟!

همین دو روز پیش بود که فاز ۱۱ پارس جنوبی با تمرکز دولت سیزدهم و تکیه بر توان داخلی، به مرحله تولید گاز رسیده و رسما افتتاح شد. متخصصان داخلی مچ تحریم‌ها را خواباندند. این فاز تماما توسط  آنها و سه سال زودتر به بهره‌برداری رسیده است و صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی در توسعه این فاز انجام شده. اما خبر مسرت‌بخش اینکه، همت و عمل متخصصان ایرانی توجه دنیا را به خود جلب کرد و چشم‌ها را به سمت ایران سرافراز خیره. مثل خبرنگار المیادین که پس از مراسم افتتاح گفت:« من به عنوان یک خارجی مبهوت شدم. پس این تحریم‌‌های آمریکایی کجاست؟»

 

چرا پیاده‌روی اربعین قسمت ما نشد؟!

نشسته‌اید پای تلویزیون، چشم‌تان به قدم‌های زائران است و دل‌تان گوشهِ شش گوشه؟! گهگاهی همانطور که چشم‌تان خیره به تلویزیون است آه بلندی می‌کشید و حسرت جاماندنتان را می‌خورید؟! این روزها بغض گره خورده به جانتان و اسم خودتان را گذاشته‌اید جامانده؟!جامانده نیستید، دلداده‌اید. دلداده‌ای  که طاقت دوری دلدار را ندارد و خودش را کم سعادت فرض کرده اما فکر و خیال باطل نکنید. 

آیت‌الله جوادی آملی می‌گوید:«کسی که قلب و روحش رفته، جامانده نیست. جامانده کسی است که عشق و شور و طلب «زیارت اربعین» به ذهنش هم نرسیده و علاقه ندارد. اگر به هر دلیلی اشتیاق رفتن هست و شرایطش نیست خیری بوده و ثواب نیت را برده‌اید، شاکر باشید و نگویید جامانده‌ایم.»


جامانده کسی است که عشق و شور و طلب «زیارت اربعین» به ذهنش هم نرسیده و علاقه ندارد.

*خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/ 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1476277

مهمترین اخبار ایران و جهان: