نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 14:05

برپایی ۴۳ ایستگاه سلامت در محورهای منتهی به حرم رضوی

مشهد ـ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برپایی ۴۳ ایستگاه سلامت در محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جواد حسینی اظهار کرد: پایگاه‌های سلامت از ۱۵ الی ۲۵ شهریور، به منظور خدمت رسانی به زائران بارگاه منور رضوی در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس شامل ملک آباد، سرخس، کلات، فریمان و قوچان تا حرم مطهر رضوی راه اندازی می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه بیش از ۱۲۰۰ نیروی بهداشتی و درمانی در قالب مراقب سلامت، پزشک و پرستار در سه شیفت کاری در این پایگاه‌ها فعال خواهند شد تصریح کرد: همچنین پرسنل بهداشتی در ۴ ایستگاه نظارتی اطراف حرم مطهر که با همکاری سازمان صمت و محیط زیست برپا خواهد شد حضور فعال خواهند داشت.

وی افزود: زمان فعالیت ایستگاه‌های سلامت تا ۲۱ شهریور از ساعت ۶ صبح الی ۲۱ و از ۲۱ شهریور تا پایان ماه صفر در سه شیفت کاری و شبانه روزی خواهد بود.

حسینی افزود: همچنین در این مدت فعالیت ۵۰۹ بازرس بهداشت محیط و حرفه‌ای در مناطق تحت پوشش این دانشگاه در راستای نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و محل‌های اسکان زائران تشدید خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه از این تعداد، ۲۳۲ نفر در مشهد و ۲۷۷ نفر در شهرستان‌ها، مسئولیت مراقبت بر سلامت آب و غذای و محل اسکان زائران را برعهده دارند، خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین موارد نظارتی، تأمین آب شرب سالم برای زائران است که کارشناسان با توجه به احتمال شیوع بیماری منتقله از آب و غذا بر کیفیت آب و استفاده از یخ‌های بهداشتی نظارت دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1486477

مهمترین اخبار ایران و جهان: