نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 14:53

کنگره ملی و بین‌المللی علوم دامی ایران در البرز مهیای برگزاری است

کرج- دبیر اجرایی دهمین کنگره ملی و دومین کنگره بین المللی علوم دامی ایران گفت: این کنگره در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برگزار می‌شود.

فرهنگ فاتحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر هدف از برگزاری این کنگره ملی و بین‌المللی را انتقال یافته‌های علمی نوین و ترویج آن در بدنه عملیاتی و اجرایی کشور برشمرد و افزود: همچنین ارتقای روابط بین بخش صنعت و دانشگاه از دیگر اهداف برگزاری این رویداد علمی است.

وی اظهار کرد: این کنگره در محورهای مختلف علمی همچون ژنتیک و اصلاح نژاد دام و طیور، تغذیه دام و طیور، فیزیولوژی دام و طیور، مدیریت و بهداشت دام و طیور، رفاه- جایگاه و تجهیزات دام و پرورش زنبور عسل و کرم ابریشم برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی دهمین کنگره ملی و دومین کنگره بین المللی علوم دامی ایران با بیان اینکه فرصت ارسال مقالات به این کنگره از اول فروردین ماه سال گذشته تا ۱۵ خرداد ماه سال جاری بوده است، گفت: به دبیرخانه این کنگره ۵۷۰ مقاله رسید که از این میان ۴۰ مقاله از کشورهای آمریکا، آلمان، اسپانیا، فرانسه و ترکیه رسیده است.

وی حدود ۲۰ سخنران کلیدی را از خارج از کشور دانست و افزود: از مقالات رسیده به دبیرخانه ۴۸۰ مقاله پذیرفته شد که ۷۰ مقاله به صورت سخنرانی و مابقی به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

به گزارش مهر، یکی از برنامه‌های جنبی این کنگره برگزاری نمایشگاه آخرین دستاوردها در حوزه صنعت دام و طیور است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1469577

مهمترین اخبار ایران و جهان: