نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 19:24

اتحاد و همدلی در ایران الگویی برای جهانیان است

ارومیه - خلیفه کل ارامنه آذربایجان گفت: اتحاد و انسجام ‌و همدلی که با راهبری مقام معظم رهبری در ایران به نتیجه رسیده، الگویی برای جهانیان است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسقف اعظم گریگور چیف‌چیان روز چهارشنبه همزمان با اربعین حسینی در سفر به تمرچین و بازدید از خدمات موکب مسیحیان در پیرانشهر افزود: وحدت پیروان ادیان و اقوام در ایران، نتیجه رهبری و هدایت مدبرانه مقام معظم رهبری است.

وی اضافه کرد: حضور من در تمرچین برای نشان دادن وحدت بین مسلمانان و مسیحیان به صورت ملموس و عملی است.

چیف چیان اظهار کرد: نهادها و سازمان‌های جهانی فقط روی کاغذ وحدت برقرار می‌کنند در حالی که وحدت واقعی و عینی در ایران وجود دارد.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان تاکید کرد: مسیحیان خودشان را از هموطنان مسلمان جدا نمی‌دانند و تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران زندگی کرده و از همه آزادی‌های اجتماعی و مذهبی برخوردار بوده و احساس امنیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حضور در این روز و در این مکان افتخار بزرگی است و نشان از احترام ما به ادیان الهی به ویژه دین مبین اسلام است، فزود: ما درس وحدت از رهبر فرزانه ایران یادگرفتیم و حضور من اینجا برای نشان دادن وحدت بین مسلمانان ومسیحیان بصورت عملی وملموس است.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان با انتقاد از عملکرد ضعیف نهادها و سازمان‌های جهانی که وظیفه آنها برقرای صلح وحدت در بین مردم جهان است تصریح کرد: آنها فقط توانسته اند روی کاغذ وحدت را برقرار کنند در حالیکه وحدت واقعی و عینی را باید در ایران ببینند.

وی افزود: ما مسیحیان خودمان را از هموطنان مسلمان جدا نمی‌دانیم و تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و از همه آزادی‌های اجتماعی ومذهبی برخورداریم و احساس امنیت می‌کنیم.

مسیحیان ارامنه و آشوریان در دو سال گذشته با برپایی موکب در ایام اربعین به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

مسیحیان موکب ویژه ای در مرز تمرچین پیرانشهر بزای خدمت‌رسانی به زوار حسینی برپا کرده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1488377

مهمترین اخبار ایران و جهان: