نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 16:26

رونمایی از سند راهبردی سالمندان در خراسان جنوبی

سند راهبردی سالمندان خراسان جنوبی با 13 راهبرد و 146 برنامه استانی با حضور معاون سیاسی استاندار، رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدمحمدرضا طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی عصر امروز در شورای ساماندهی سالمندان استان که با رونمایی از سند راهبردی سالمندان استان همراه بود، تکریم بازنشستگان و سالمندان را توصیه مهم دین اسلام دانست و اظهار داشت: بازنشستگان و سالمندان نمادهای ارزشمند تجربه و دانایی هستند که باید از ظرفیت آنها با توجه به تجربه بسیار خوبی که دارند، به خوبی استفاده شود.

وی با بیان اینکه حضور خیلی از بازنشستگان در تشکل‌های مردمی در اقدامات آنها بسیار مؤثر بوده است، تصریح کرد: از توانمندی سالمندان در جای خود باید به خوبی بهره‌مند شویم.

طالبی با اشاره به اقدامات انجام شده با محوریت بهزیستی خراسان جنوبی برای تدوین سند سالمندی استان عنوان کرد: این سند دارای شش هدف، 13 راهبرد و 146 برنامه استانی است که توسط دستگاه‌های اصلی و همکار اجرایی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در دولت سیزدهم چند اقدام مهم محوری در ارتباط با سالمندان انجام شده که از جمله آنها می‌توان به برداشته شدن سقف در خدمات جراحی به بازنشستگان و پوشش همه هزینه بیماران خاص از ابتدای سال جاری اشاره کرد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481733

مهمترین اخبار ایران و جهان: